"כיסינו את הפנסים כדי לשפר את האווירודינמיות. ובגלל שלא ממש צריך קירור בטמפרטורות הנמוכות האלה, יכולנו לכסות גם את סבכת המצנן", מסביר לי בהתלהבות אולי איינהורן, חבר הנהלה בכיר והאחראי על הפיתוח בבנטלי. והוא מתייחס לשינויים שמהנדסי היצרנית ביצעו בקונטינננטל סופרספורט, כדי להתאים אותה לשבירת שיא המהירות על קרח. 330.7 קמ"ש אגב, אם תהיתם.
"בגלל סיבות אווירודינמיות כיסינו גם את החישוקים. יכולנו לעשות זאת כי לא היה צריך לבלום ולא היה צריך לצנן את הבלמים. זה גם עזר למנוע כניסת קרח לגלגלים. מאחור הוספנו ספוילר קטן כדי לקבל קצת יותר כוח הצמדה. עוד שינוי מאחור הוא מצנח, שלא ממש נועד להאט אלא יותר כדי לייצב את המכונית בזמן הבלימה ולסייע לה לשמור על הכיוון. שינינו גם את תפקוד התיבה, כך שאם המכונית מתחילה להתרומם היא לא תעלה הילוך". מפחיד.

כל זה כמובן לא ממש עונה לי על השאלה הגדולה באמת: מדוע בכלל חשו אנשי בנטלי צורך לשבור את השיא המוזר הזה, למהירות המרבית בנסיעה על קרח? בטח אם חושבים על כך שגם לפני הניסיון האחרון, השיא הזה כבר היה רשום על שמם.
"בגלל שאנחנו יכולים", משיב איינהורן בחיוך גדול. "זה שיא שמתאים מאוד לבנטלי ודורש מכונית כבדה, יציבה וחזקה עם הנעה כפולה. עם מכוניות על אקזוטיות קשה יותר לעשות זאת, כי הן פחות יציבות במצבים כאלה. ואנחנו יכולנו לעשות זאת על צמיגי חורף של פירלי. בלי הרבה שינויים".

התשובה "כי אנחנו יכולים" חוזרת בשנית, כשאני תוהה מדוע לשבור את השיא דווקא עם הגרסה הפתוחה של הקונטיננטל. "היא די דומה במהירות המרבית לקופה, אז חשבנו לעצמנו שזה יהיה מאוד 'בריטי' לעשות זאת עם מכונית פתוחה. אף אחד אחר הרי לא היה עושה זאת חוץ מבנטלי".

בנטלי בחרה למשימה את יוהה קאנקונן, נהג ראלי אגדי (ארבע פעמים אלוף עולם). בסרטון שצולם בצפון פינלנד ושמצורף לכתבה, הוא נראה מבצע תיקוני הגה כאילו מדובר בנהיגת שבילים במהירות נמוכה בהרבה. "יוהה הוא נהג-על, וזה בולט באופן הנהיגה שלו. הוא מרגיש את המכונית ויותר מכוון אותה מאשר נוהג בה, כאשר הוא מחזיק בהגה בקצות האצבעות. התיקונים הם אמיתיים. באופן מעניין גילינו שבין 220 ל-280 קמ"ש זהו שלב קריטי", מסביר איינהורן, "והמכונית לא מרגישה בו יציבה. ולכן הוא באמת היה צריך לבצע תיקוני הגה. לאחר מכן המצב משתפר כי הקרח נשבר..."

צחוק הגורל הוא שזמן קצר אחרי שבירת השיא, נזכרה בו גם יצרנית צמיגים קטנה בשם נוקיאן, ושברה אותו שוב עם אודי RS6, שהצליחה לרשום 331.6 קמ"ש. אבל בנטלי עדיין מחזיקה בשיא למכונית פתוחה. ואל תתפלאו אם הם ישברו את השיא שוב, רק בגלל שהם יכולים.