ג'יפ גרנד צ'רוקי SRT-8מאז הושקה המהדורה האחרונה של ג'יפ גרנד צ'ירוקי, בתחילת 2009, נעדרה מההיצע גרסת שרירים, המכונה בג'יפ (ובקרייזלר בכלל) SRT-8 (קיצור של Street & Racing Technology). ב'גרנד' היוצא הוצעה גרסה שכזו, שהתהדרה בהספק של 420 כ"ס ממנוע 'המי' V8 בנפח 6.1 ליטר שהספיקו ל-250 קמ"ש מוגבלי מחשב ומאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך קצת פחות מ-5.0 שניות. עתה מושקת גרסת SRT-8 על בסיס הגרנד צ'ירוקי החדש, מענה לשרירניות הכביש-שטח דוגמת אינפיניטי FX50, מרצדס ML63 AMG, ב.מ.וו X5 M ושות' – עם עוד כוח וביצועים טובים מבעבר.

בקרייזלר טוענים שעם נתון האצה רשמי מ-0-100 קמ"ש של 4.8 שניות ומהירות מרבית מוגבלת מחשב של 250 קמ"ש מדובר בג'יפ הסדרתי המהיר אי-פעם, וקל להאמין בכך. המנוע כאן הוא ואריאציה מתקדמת ומודרנית של ה'המי' V8 שנפחו כאן עלה לכדי 6.4 ליטר וההספק טיפס ל-465 כ"ס. ג'יפ מציעים לגרסה החמה של הגרנד צ'ירוקי לא פחות מחמש דרגות ניהול מנוע, מתלים ותיבת העברה, מחסכוני ועד ספורט. הרכב אמור לעמוד בכוחות צד של 0.9G ולהגיע לעמידה מ-100 קמ"ש תוך פחות מ-35 מ'. בהחלט מרשימים הממקמים אותו בליגה מכובדת ביותר. לשם ההשוואה נציין שללמבורגיני גייארדו נדרשים 32.6 מ' להגיע לעמידה מ-100 קמ"ש, לפרארי 458 איטליה 33.3 מ', לפורשה 911 טורבו 34.0 מ' – ולהבדיל, לטויוטה לנד-קרוזר 41.1 מ', לשברולט קאפטיבה וליונדאי סנטה פה המעט קטנים יותר 41.5 מ' ו-42.9 מ' בהתאמה.
ג'יפ גרנד צ'רוקי SRT-8: הג'יפ המהיר אי-פעם
צילום: מנהל
למרות העלייה בהספק, בביצועים ואף בנפח המנוע מצהירים בג'יפ על ירידה של 13% בצריכת הדלק ביחס ל-SRT-8 הקודם ולטווח נסיעה של כ-720 ק"מ בממוצע למיכל דלק מלא.
רשימת האבזור הסטנדרטי כמו גם התוספות ארוכה ומכובדת, ונציין רק מערכת רדיו SIRIUS לוויני, ומערכת שמע איכותית מבית Harmann-Kardon עם 19 רמקולים כאופציה. השיווק בארה"ב יחל בעוד כחודשיים, לאחר מכן באירופה ובשאר העולם. מחירים טרם פורסמו.