אופל אינסיגניה OPC אנלימיטד: למבינים בלבדבאופל ממשיכים בהליך ההצערה, העדכון ומינוף המותג והפעם מדובר בסדרה מצומצמת ובלתי מוגבלת של האינסיגניה הקרבית שבהיצע – אופל אינסיגניה OPC. "עם גרסת ה-Unlimited לאינסיגניה OPC אנו נענים לדרישות ובקשות קהל שהלכו וגברו לאחרונה", מסביר אלן ויסר, סמנכ"ל שיווק ותפעול באופל את השקת הדגם המיוחד. מדובר במהדורה מצומצמת – למרות שלא נמסרו תוכניות ייצור ותיחום מועדי השיווק – של האינסיגניה OPC הקרבית שתשוחרר מכל מגבלות אלקטרוניות מסרסות. מנוע ה-OPC מייצר 325 כ"ס שמספיקים כאן ל-270 קמ"ש ובכך הופכים את אופל אינסיגניה OPC לאופל הסדרתית המהירה בהיסטוריה.

גרסת ה'אנלימיטד' לאינסיגניה OPC תוצע בכל שלושת תצורות המרכב בהן היא נמכרת – 5 דלתות, סדאן וסטיישן. הכוח עובר באמצעות גיר ידני או אוטומטי בעל 6 מהירויות (עם אפשרות תפעול מגלגל ההגה) אל כל הגלגלים. הביצועים – למעט המהירות המרבית שכאן אינה מוגבלת אלקטרונית – אינם שונים בגרסה זו ביחס למוצע באינסיגניה OPC: ההאצה מעמידה ל-100 תימשך בין 6.0-6.6 שניות וצריכת הדלק הממוצעת תעמוד בין 9.1-9.4 ק"מ/ליטר ופליטת ה-CO2 על 249-259 גרם/ק"מ, תלוי בתצורת המרכב.
אופל אינסיגניה OPC: אופל המהירה בהיסטוריה
צילום: מנהל
מדבקות קטנות וקליפרים כחולים של ברמבו, כך תוכלו להבדיל בין "סתם" אינסיגניה OPC לגרסת האנלימיטד
המחיר בגרמניה לגרסת האנלימיטד מתחיל בכ-48,000 יורו לסדאן הידנית – גבוה בכ-2,000 יורו בלבד ביחס לאינסיגניה OPC מוגבלת. צ'ופר נוסף למזמינים את אחת מגרסאות ה'אנלימיטד' היא בהדרכת מסלול באתר אופל בדודנה ופן שבגרמניה, בהדרכת יואכים וינקלהוק, אלוף מרוצים גרמני בדימוס (פורמולה 3, DTM, לה-מאן, BTM ועוד).

נציין שהיתה כבר אופל מהירה עוד יותר – הלוטוס אומגה מתחילת שנות ה-90' שרשמה 283 קמ"ש – אך קשה להגדירה כ"אופל סדרתית" ורוב הקרדיט הגיעה בשעתו ללוטוס הבריטית.
בעצם, אולי יש כאן סוג של סגירת מעגל? הכיוון של אופל נראה בהחלט מעניין ונקווה שהזרקת סם הנעורים למותג הוותיק תימשך וביתר שאת.