גמבלה טורנאדו (Tornado), מתבסס על פורשה קאייןסדנת גמבלה הנה שם דבר בעולם שיפורי המכוניות בכלל, בעיקר בנישה של שיפורי פורשה על סוגיהם. בין יתר הישגי הסדנה נציין שני שיאי מסלול בנורבורגרינג שהושגו עם פורשה 911 משופרות ברמה כזו או אחרת, בתחילת שנות ה-90' ובשנת 2001.

היסטוריית גמבלה על רגל אחת
אווה גמבלה (Uwe Gemballa) הקים את הסדנה הנושאת את שמו ב-1981 ורכש לעצמו מהר מאוד שם של משפר רציני עם הרבה קבלות, שהתמחה בתוספות סוסים שנראו לעיתים על גבול המוגזם.
גמבלה נעלם בנסיבות מסתוריות בדרום אפריקה בפברואר 2010 ונמצא ירוי בראשו באוקטובר 2010, לאחר שנרצח ככל הנראה על רקע עיסוקים פליליים סביב הלבנות כספים עבור ארגוני פשיעה. מיד לאחר היאלמות גמבלה תפסו רשויות גרמניה חזקה על נכסיו והמפעל שהקים בשל בעיות מס, העלמות מיסים וחשד לאי-סדרים. לאחר שהזמן חלף והחשד החל להתעורר לגבי גורל מייסד הסדנה הצליח המנכ"ל אנדראס שוורץ יחד עם איש העסקים שטפאן קורבאך להזרים כספים חדשים לסדנה ולהחיותה מחדש.

אז מה חדש?
תערוכת העילית 'טופ מרקס מונאקו' (Top Marques Monaco) יחד עם ציון 30 שנים להיווסדה של הסדנה היוו הזדמנות מצוינת לחזור לתודעה – בעיקר של קהל היעד הטבעי – עם השקת צמד יצירות חדשות, ה'טורנאדו' (Tornado) המתבסס על פורשה קאיין וה'מיסטראל' (Mistrale) המתבססת על פורשה פאנאמרה.לטענת גמבלה, בשתי המכוניות המשופרות הושקע רבות לא רק מתחת לפח אלא גם בחלקי מרכב נראים, שחלק מהם הוחלפו בחלקים מסיבי פחמן קליל שיוצרו בסדנה ותורמים לירידה במשקל של כמעט 70 ק"ג בכל אחד מהדגמים – בהם הדלתות, הגג, פגוש/ספויילר קדמי ועוד.
גמבלה חוזרת לעסקים עם זוג מכוניות חדשות
צילום: מנהל
אם 550 כ"ס של הפאנמרה לא מספקים, בגמבלה ישמחו להוסיף לכם עוד 150 סוסים

ברמה ה"בסיסית" מוצע הגמבלה טורנאדו ברמת הספק של 580 כ"ס והגמבלה מיסטראל עם 610 כ"ס; בשני המקרים מתבסס השיפור על גרסאות הטורבו הרלוונטיות, דהיינו: 500 כ"ס בקאיין ו-550 כ"ס בפאנאמרה. אם זה לא מספיק ישמחו לספק לרוכש העשיר את המכוניות ברמת שיפור גבוהה יותר (Stage 2) בה מכוילים שני המנועים לספק 700 כ"ס. בגמבלה מתגאים בשיתוף הפעולה המיוחד עם יצרנית מערכות הבלמים הנודעת ברמבו, שפיתחה במיוחד עבור הסדנה הגרמנית בלמי ענק שכמותם הותקנו בשתי היצירות. מלפנים תמצאו הן בטורנאדו והן במיסטראל דיסקים ענקיים בקוטר 41 ס"מ עם 6 בוכנות לקליפר, ומאחור מדובר בדיסקים בקוטר 38 ס"מ עם 4 בוכנות לקליפר. אלו מותקנים בתוך חישוקים מייצור עצמי בקוטר 22 אינץ' העשויים סגסוגת קלה, שבגמבלה טוענים שלמרות שהם גדולים מהמקור, הם חזקים וקלים יותר.

בסה"כ תייצר הסדנה 30 יחידות מכל דגם, כאשר כסטנדרט יטופל הפנים בחומרים האיכותיים והטובים ביותר, הכל בעבודת יד ועם האלקנטרה, העור והעץ האופיניים לסדנא. בקשות מיוחדות, אם תישארנה, יידונו עם כל לקוח בנפרד. כמובן שכל דגם ימוספר והמחיר יישאר חסוי בין הסדנה ללקוח שיחפוץ באנונימיות. בכל זאת, יש תנאים מיוחדים לעבוד עם באי תערוכה כמו טופ מרקס מונאקו. לפחות המסחרה על כמה יורו לכאן או לכאן תיחסך מאיש המכירות הגרמני.