BYD e6היצרנית הסינית היחידה שהשתתפה בתערוכת ז'נבה בחודש שעבר, הייתה BYD (ר"ת של Build Your Dreams, בנה חלומותיך). היצרנית הזו מתמחה ברכב חשמלי, ומשתפת פעולה עם דיימלר (מרצדס) בבניית מותג חשמלי חדש. את פול לין, אחראי השיווק של המותג הסיני, אני פוגש יחד עם דורון ודאי, ראש 'כלל מוטורס', נציגת BYD בארץ.

"אני שמח לבשר לך שנגיע לאירופה ולישראל ברבעון האחרון של 2012. אנחנו חושבים שזה שוק טוב לאנרגיה החדשה. באירופה ובישראל נתרכז באנרגיה החדשה, כי זה הייחוד שלנו. יש לנו ביטחון שהמכוניות שלנו טובות ואמינות, ואנחנו רוצים שהן יהיו ניתנות להשגה".

דיברתם בעבר על כניסה לאירופה השנה, מה קרה?
"ההשקה הרשמית תהיה בסוף 2012, אבל השנה נבצע ניסויים. למעשה כבר התחלנו זאת בספרד, עם ארבע מכוניות מדגם F3DM (ר"ת של Dual Mode, דו-מצבי, א.ש). אם תהיה הזדמנות נשמח לעשות זאת גם בישראל".

עם איזה דגם תיכנסו לשוק שלנו?
"ה-e6 יהיה אחד הראשונים. זהו מיניוואן רב-שימושי שניתן להעמיס עליו מטען רב והוא יכול לשמש כמונית. יש לו טווח גדול של 300 ק"מ".

מה עשוי להיות המחיר של רכב כזה?
"עוד מוקדם לדבר, אבל בסין אנחנו מוכרים אותו לציים בכ-45,000 דולר. אחרי סבסוד הממשלה זה מגיע ל-32,000 דולר. העלות הגבוהה ברכב כזה היא כמובן המצברים, אז אם נקטין את הטווח הוא יכול להיות זול יותר ויש לנו גרסה כזו. בסין אנחנו עושים משהו מיוחד שנקרא ה'פתרון הירוק', ומוכרים את המכונית למוניות. כל מונית כזו חוסכת זיהום של 10 מכוניות רגילות".

האם תפנו באירופה לציים או לקהל פרטי?
"לשניהם. לפרטיים נציע את הדואל-מוד, שדומה לרכב כלאיים נטען. הרעיון הוא שביומיום ניסע על חשמל, ובסופי שבוע לטיולים הארוכים יותר נשתמש בבנזין".

ראיון בלעדי עם מנהל השיווק של BYD הסינית
צילום: מנהל
מוניות חשמליות מדגם BYD e6 בסין
באיזה דגמים מדובר?
"יש לנו הרבה דגמים, לכן נבחר עם היבואניות המקומיות בכל ארץ עם איזו מכונית לחדור לשוק".

כמה עולה ה-F3DM (מכונית שדומה בעיצובה וגודלה לטויוטה קורולה הקודמת)?
"כ-22,000 דולר בסין".

איך אתם מתמודדים עם נושא התקינה?
"התקינה אינה קשה עבורנו, אבל אנחנו רוצים ליצור דגם איכותי ונעים בהרבה מהמקובל".

עד כמה אתם צריכים לשנות את המכוניות עבור אירופה?
"מבחינת אקלים אין לנו בעיה, כי סין מאוד מגוונת במזג האוויר. הסוכנים שלנו באירופה אומרים לנו מה צריך לשפר. אנחנו כאן כבר ארבע שנים, והאסטרטגיה שלנו עובדת צעד אחר צעד. ה-e6 הראשונה שנמכור כאן תהיה שונה מזו שראית בתערוכה בהרבה פרטים" .

איך מתקדם המיזם עם דיימלר (מרצדס) להקמת מותג חדש?
"זו תוכנית מלהיבה, שמיועדת בינתיים רק לסין. לרוב הצד הסיני חלש בשת"פ כאלה, אבל כאן אנחנו אחראים למספר מרכיבים חשובים. שם המותג לא נקבע וגם לא הסמל, אבל המכונית הראשונה תיוצר כבר ב-2013".