טויוטה. זכתה במשפט הראשון עקב הקריאה לתיקון
קודם נאס"א זיכתה, עכשיו גם חבר מושבעים בניו-יורק: טויוטה זכתה במשפט שהתנהל נגדה, בו נטען כי היה כשל אלקטרוני במכוניות החברה שהוביל להאצה פתאומית. מדובר בתביעה הראשונה מתוך מאות שהוגשו כנגד היצרנית היפנית בעקבות הקריאה לתיקון, בה הוחזרו למוסכי טויוטה כשמונה מיליון מכוניות לבדיקת ותיקון המצערת. הקריאה לתיקון בוצעה לאחר שהתקבלו דיווחים על האצה עצמאית של כלי הרכב, לכאורה בניגוד לרצון הנהג.
במשפט שהסתיים לפני ימים אחדים, פסקו חבר המושבים לטובת טויוטה. ביצרנית הגיבו בשביעות רצון לפסיקה, והצהירו כי מדובר במקרה מבחן שישמש אותם בתביעות הנוספות מולן הם נאלצים להתמודד בתקופה האחרונה. לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית, מומחה שבחן את מכונית ה'סיון' של התובע (Scion, מותג של טויוטה לשוק האמריקני), לא מצא כל כשל שגרם לתאונה בה היה מעורב התובע. במשפט טען התובע כי התאונה נגרמה בגלל האצה פתאומית, כך שבעקבות מסקנות המומחה נשללו כשל אלקטרוני במצערת או בעיה בתכנון שטיח המכונית – שני נושאים שנבחנו בקריאה לתיקון שביצעה היצרנית.
בהקשר זה כדאי להזכיר כי בחודש פברואר השנה, טויוטה זכתה לחיזוק גם מצד מהנדסי נאס"א והרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים (NHTSA), שבחנו את מכוניותיה בעקבות הקריאה לתיקון. בנאס"א קבעו כי בניגוד לדיווחים המוקדמים, לא נמצא כשל במצערת של מכוניות היצרנית, וזיכו בכך את טויוטה ממרבית ההאשמות שהוטחו בה במהלך הפרשה בעיקר מהמערכת הפוליטית האמריקנית.