מיקו הירבונן, נהגה הראשי של פורד, החל את ראלי פורטוגל בניצחון הסטייג' הראשון שהתקיים ברחובות ליסבון, כשעשרות אלפי חובבי ראלי צופים בו. משם עבר הראלי לדרכי עפר בקרבת העיר, והקרב החל במלוא הכוח בין שתי קבוצות העל, סיטרואן ופורד. ארבעת הנהגים שלהן היו צמודים מאוד לאורך כל היום הראשון, מחליפים ביניהם מדי פעם את ההובלה. בסטייג' 4 היה זה אוגייר עם ה-DS3 שלו, ובסטייג' 7 הסוגר את היום, לקח אותה ממנו לאטוולה עם הפיאסטה. לאטוולה, יש לזכור, חווה שתי תאונות ענק בשני המרוצים האחרונים בפורטוגל, ונשבע שלא לסבול מגורל דומה גם השנה. אוגייר, בדרך לניצחון

תחילת היום השני יצרה מצב חריג למדי: הירבונן סבל מתקר בצמיג באמצע הסטייג', ונאלץ לעצור ולהחליף גלגל. הפעולה, שלקחה כשתי דקות, הובילה להתקרבות של הנהג שיצא אחריו אל הסטייג', מרחק 8 שניות בלבד. הנהג הזה היה סבסטיאן לואב, אשר מאותו הרגע והלאה נאלץ לנסוע בתוך ענני האבק שיצרה מכוניתו של הפיני מבית פורד. לואב איבד כ-30 שניות למוביל הראלי לאטוולה, עמיתו של הירבונן לקבוצה, והיה כה כועס בסוף הסטייג' עד כי נגח קלות באחורי מכוניתו של הירבונן בנקודת הסיום. "הוא לא נתן לי לעבור, בניסיון להגן על לאטוולה", אמר לואב, "הוא הרס לי את המרוץ. התקר היה שלו, לא שלי, וכעת אנחנו מתחרים על מקום שלישי בלבד". לקראת הסטייג' הבא, יש לומר, השניים כבר הספיקו להתפייס, והכל כבר נשכח כשתפס אוגייר שוב את ההובלה וכאשר קצת מאוחר יותר נשבר גל ההינע במכוניתו של לאטוולה. כתוצאה הוא איבד כחצי דקה לאוגייר באותו הסטייג', ועוד כארבע דקות בסטייג' העוקב – בגלל תקר בצמיג. גם הירבונן סבל מתקלה – שבר במתלה האחורי – וקבוצת פורד נאלצה לצפות בנהגי סיטרואן השועטים אל קו הסיום הרחק לפניהם.
וכך אכן היה בסיומו של היום השלישי. לואב ויתר על הרדיפה אחר אוגייר בכדי לא לפגוע במיקום שלו, אבל השכיל לנצח בפאואר-סטייג' המסכם ולזכות ב-3 נקודות בונוס. לאטוולה סיים שלישי וזכה לשתי נקודות בונוס בסטייג', בעוד הירבונן מסתפק במקום הרביעי.
עם סיום הראלי, תיקו בצמרת טבלת הדירוג בין הירבונן ללואב, אבל לאטוולה ואוגייר לא כל-כך רחוקים מאחור... נתראה בירדן, ב-14 באפריל.

דירוג ראלי פורטוגל:
1. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן) – 4:10:53.4 (27 נק')
2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – +31.8 (21 נק')
3. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 3:22.1+ (15 נק')
4. מיקו הירבונן (פורד) – 6:16.3+ (13 נק')
5. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – +7:48.5 (10 נק')
6. פטר סולברג (קבוצת פטר סולברג) – 10:17.4+ (8 נק')
7. קימי רייקונן (אייס 1) – 10:54.1+ (6 נק')
8. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – +11:38.8 (4 נק')

דירוג נהגים אחרי 3 מרוצים:
1. מיקו הירבונן (פורד)– 58 נק'
2. סבסטיאן לואב (סיטרואן)– 58 נק'
3. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 48 נק'
4. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן) – 41 נק'
5. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 31 נק'
6. מאדס אוסטברג (סטובארט-פורד)– 28 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 12 נק'
8. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 10 נק'

דירוג קבוצות אחרי 3 מרוצים:
1. פורד – 100 נק'
2. סיטרואן – 90 נק'
3. סטובארט-פורד – 40 נק'
4. פטר סולברג – 22 נק'
5. אייס 1 – 16 נק'
6. מונצ'י-פורד – 12 נק'