פולקסווגן טקס
פולקסווגן רכשה בשנה שעברה את סדנת העיצוב האיטלקית הוותיקה איטלדיזיין של ג'וג'ארו. כעת, בתערוכת ז'נבה, הרכישה הזו נושאת פירות ראשונים בדמות צמד מכוניות תצוגה. לדברי ג'וג'ארו, מדובר בחזון של איטלדיזיין לעיצוב העתידי של פולקסווגן, מי שהציבה יעד להפוך עד שנת 2018 ליצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם. לצורך כך תצטרף לעבור את ג'נרל מוטורס וטויוטה, שממוקמות במקום השני והראשון בהתאמה.
מכוניות התצוגה מבוססות על פלטפורמה דומה, אך מיועדות לקהלים שונים: הטקס (Tex) היא ספורטיבית קומפקטית בסגנון פולקסווגן שירוקו, ועשויה לרמוז על הדור הבא של מכונית זו. הגו! (!GO) היא מיניוואן קומפקטי שרומז ככל הנראה על מחליפו של פולקסווגן גולף פלוס.
האיטלקיות של פולקסווגן: גו! וטקס
צילום: מנהל
פולקסווגן גו!
וכמובן, שתי המכוניות מתאימות לאופנה הירוקה של תעשיית הרכב. הטקס מצוידת בהנעת כלאיים עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר שמספק 148 כ"ס ו-26.5 קג"מ, ומשודך למנוע חשמלי. יחד ההספק המשולב עומד על 237 כ"ס והמומנט על 40.8 קג"מ, ומספיק כדי להאיץ את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך שש שניות ולמהירות מרבית של 220 קמ"ש. לטקס טווח נסיעה של 35 ק"מ ללא שימוש בבנזין.
הגו! היא מכונית חשמלית, שמצוידת במנוע המספק 148 כ"ס ו-40.8 קג"מ, ומאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11.3 שניות. מהירותה המרבית עומדת על 130 קמ"ש, וטווח הנסיעה המשוער עומד על 240 ק"מ בין טעינות. לשתי המכוניות אורך זהה (399 ס"מ), וגם הרוחב דומה (174.5 בגו!, 175 ס"מ ברקס). ממד הגובה כמובן שונה, עם 135.5 ס"מ בלבד בטקס הספורטיבית ו-155.5 בגו! המשפחתית. גם בסיס הגלגלים שונה, עם 370 ס"מ בגו! ו-259.5 בטקס.
האיטלקיות של פולקסווגן: גו! וטקס
צילום: מנהל
למעלה: גו!, למטה: טקס
פולקסווגן וג'וג'ארו לא נוקבות בתאריך יעד לייצור המכוניות. עדיין לא ידוע אם הן יגיעו בעיצוב זה לייצור, או שרק ישפיעו על העתיד לבוא.