התחרות בשוק הרכב הישראלי מתגברת. חברת הליסינג וההשכרה 'אלבר' חנכה אתמול (ג') אולם תצוגה ראשון מסוגו בו היא תמכור מכוניות חדשות של מגוון יצרניות ויבואניות בשיטת הליסינג הפרטי. וזהו החידוש האמיתי – האפשרות לרכישת מגוון כלי רכב מיצרניות שונות תחת קורת גג אחת. "הצרכן יוכל להשוות אצלנו – במקום אחד – את כל היצע הדגמים הקיים בישראל" אומר ינון עמית, מנכ"ל אלבר. "אצלנו הצרכן גם יוכל לקבל מגוון כלים להתנסות אישית של עד שבעה ימים. לקחת את רכב א' ליומיים להחזיר ולקחת את רכב ב' ליום אחר, להשוות ולבחור ביניהם." באותה נשימה אומר עמית: "אנחנו לא מתכוונים להתחרות ביבואניות הרכב. היבואניות הן השותפות העסקיות שלנו ולכן נמכור כאן רק בשיטת הליסינג, לא במזומן ולא בהלוואות בנקאיות."

מה זה ליסינג פרטי?
לדברי עמית שיטת הליסינג הפרטית משחררת את הצרכן מהבעלות על רכב. "בניגוד לשוק הנדל"ן ולדעה הרווחת בישראל," אומר עמית, "רכב אינו נכס אלא הוצאה של משק בית. בשיטת הליסינג הפרטית הצרכן אינו משלם על הבעלות, אלא על השימוש ברכב (חברת אלבר רשומה ברשיון הרכב, י.ש)." הוא גם מציין כי על פי סקר שהם ערכו הצרכן הישראלי מודע לאפשרות של ליסינג פרטי, אך אינו מכיר מספיק טוב את המוצר. מהמחקר עוד עולה כי הצרכן רוצה ליהנות מאותה חווית קניה שכוללת רכישת רכב באולם תצוגה ומכאן הרעיון של פתיחת אולם שכזה בלב ת"א בסמוך לרחוב במסגר. "אגב, הצרכן לא חייב להגיע אלינו," אומר עמית, "אנחנו גם ערוכים להגיע אליו, אפילו בשעות הערב אם הוא ירצה בכך."

לדברי עמית, במדינות אחרות בעולם תחום הליסינג הפרטי מהווה נתח משמעותי משוק הרכב. אצלנו הוא מעריך כי מדובר בנתח שוק של כ-8%-12%.