למבורגיני אבנטדור LP700-4 – מחליפת המורצ'ילאגואין כמו תערוכת ז'נבה כדי להדגיש עד כמה המציאות האירופאית שונה מזו הישראלית. תוך פחות מחצי שעה אחרי הנחיתה בשדה התעופה אתם יכולים להיות במרכזה של תערוכה שתמיד מצליחה להיות מעניינת וידידותית למשתמש. קל מאוד להגיע לתערוכת המכוניות של ז'נבה שכן, 'מרכז פלאקספו' בו נערכת התערוכה לא רק משופע בחניה מסודרת, הוא גם נמצא במרחק עשר דקות הליכה בלבד משדה התעופה של ז'נבה. הכרטיסים אינם יקרים-16 פרנק שוויצרי למבוגר, 9 לילד (מגיל 9-16) וניתנים לרכישה במקום או באתר התערוכה באינטרנט. אגב, לבאים אחרי שעה 16:00 הכניסה היא בחצי המחיר.

למי שטס לאירופה בשבועיים הקרובים כדאי לנסות ולהגיע ליעד הסופי דרך השדה המרכזי למדי של ז'נבה. אין צורך אפילו ללון בעיר, ניתן לנצל את ההמתנה לטיסה הבאה, או לעכב את היציאה לחופשת הסקי, לצורך גיחה קצרה של כמה שעות לתערוכה. בנוסף, הממדים הקומפקטיים מבטיחים שתספיקו לראות את כל החדשות החשובות, לשתות קפה סביר, או בירה טובה ואולי אף לרכוש דגם נאה.

הניטראליות של שוייץ, מאפיינת את תערוכת הרכב של ז'נבה; זו אינה פריז, שצריכה להיות במה לצרפתים, או פרנקפורט עם מפגני הכוח הגרמניים. זו ז'נבה – עיר מסוגננת, שנמצאת במרחק שווה (פחות או יותר), ממוקדי הכוח של תעשיות הרכב המובילות באירופה. אין אף תערוכת רכב ברמת חשיבות כזו שנערכת במדינה שאינה מייצרת מכוניות, אבל ז'נבה היא מיוחדת במינה. לכן אולי שמור לה כבוד אצל כל היצרנים שנוהגים לחשוף בה מכוניות חשובות.

ז'נבה היא בירת המכוניות המסוגננות, היקרות והמהירות. לא משנה שבחוץ עדיין יורד שלג, אתם יכולים להיות בטוחים שבאולמות יחממו את הלב מכוניות פתוחות החל ממרצדס SLK חדשה וב.מ.וו קונקטד דרייב רודסטר ועד הגולף קבריו' החדשה ותמיד יהיו שם גם אקזוטיות כמו פרארי (והפעם לראשונה עם הנעה כפולה) ולמבורגיני חדשות וכמובן הופעות מעניינות של סדנאות העיצוב האיטלקיות. אבל לצד הפאר והאקזוטיקה יככבו שם כרגיל גם מכוניות שיעניינו את השוק המקומי שלנו כמו קיה פיקנטו ויונדאי i40 חדשות.
אבל לא רק מכוניות תמצאו בז'נבה כי אם גם אביזרים, ציוד מכאני, הדגמות של כלי שטח ומכוניות קרטינג. חובבי הקלאסיקות יזכו גם הם לרוב לתצוגה קטנה אך מממוקדת.
תערוכת ז'נבה 2011: סיקור מיוחד
צילום: מנהל
פרארי FF – מחליפת ה-612 בתצורה מפתיעה (גם בוידאו)
כאמור, המיקום, הנגישות והארגון הופכים את התערוכה לידידותית ביותר למבקר והממדים הקטנים אומרים שגם בזמן קצר ניתן לראות הרבה. התערוכה תהיה פתוחה בין ה-3.3-13.3 בין השעות 10 עד 20:00 (9:00-19:00 בימי שבת וראשון) והיא נגישה מאוד גם לבאים ממרכז העיר בתחבורה הציבורית (בהם אוטובוסים מספר 5, 10 או רכבת עירונית מספר 13 ו-15). מלונות יש בשפע, בעיר וגם בסביבה, אבל האפשרות הנוחה והזולה יותר היא לגור בכפרים הצרפתיים הצמודים לשדה התעופה.

אלה מכם שאינם מתכננים להגיע לתערוכה מוזמנים לבקר את האתר. אנחנו נסקר עבורכם את התערוכה ונציג בדף זה את כל המידע עבורכם.
ראיונות בלעדיים עם בכירי התעשיה בעולם:
מעצב למבורגיני – על האבנטדור מחליפת המורצ'ילגו
ראש מחלקת העיצוב של מאזדה -– על העתיד של יצרנית הרכב הנמכרת ביותר בישראל
אחראי המכירות של מזראטי – לקראת תחילת השיווק בישראל
האחראי על אסטרטגיות הדגמים בסיטרואן – על הדגמים העתידיים ועל חזרת הדה-שבו
מעצבי העל של פולקסווגן – שיחה עם וולטר דה-סילבה וג'וג'ארו
יו"ר פורד אירופה – על האסטרטגיה והתוכניות לעתיד
סגן נשיא קיה-אירופה – על התוכניות לעתיד באירופה וישראל
המעצב הראשי של רנו – על הקו החדש של המותג
יושב ראש לנצ'יה-קרייזלר – טרם החלטנו אם לאחד את סוכנויות לנצ'יה וקרייזלר
סגן נשיא קרייזלר והאחראי בקונצרן על אירופה – לא נחליף את היבואנית בישראל
האחראי על הפיתוח העסקי והשיווק בדה טומאסו – יש התעניינות של ישראלים במותג
ראש מחלקת העיצוב של יגואר – על הדגמים שהיה רוצה לראות במבחר
סגן נשיא טויוטה אירופה – על פרשיית התיקון, על מכוניות כלאיים ועל המתחרות
חבר הנהלה בכיר והאחראי על הפיתוח בבנטלי – כך שברנו את שיא מהירות על הקרח (וידאו)
ראש מחלקת העיצוב של סקודה – על הקו החדש של המותג
כל החשיפות והחידושים:
א אבארט סקורפ-יון – ספורטיבית קטנה באריזה מרשימה
אודי A3 חדשה – הדור הבא יוצא גם במרכב סדאן
אודי RS 3 ספורטבק – ה-A3 החזקה ביותר אי פעם
אופל זפירה – מיניוואן חדש שיתחרה במאזדה 5
אינפיניטי אתרה – תתחרה באודי A3 וב.מ.וו סדרה 1
אלפא רומיאו 4C – אלפא חוזרת להנעה אחורית
EDAG לייט קאר שרינג – רואה את האור
ב ב.מ.וו סדרה 1 – הגרסה החשמלית
ב.מ.וו X6 – מעכשיו גם עם חמישה מושבים
ה הונדה אקורד – שורה של שידרוגים, אצלנו מאמצע השנה
ד דה טומאסו דה-אוביל – יצרנית מכוניות הספורט והיוקרה חוזרת (שוב) לחיים
ו וולוו V60 – בקרוב בגרסת כלאיים ייחודית
תערוכת ז'נבה 2011: סיקור מיוחד
צילום: מנהל
רנו R ספייס קונספט – רמיזות לדור הבא של הסניק

ט טאטא פיקסל קונספט תיבת הילוכים חדשנית ויכולת תמרון מרשימה (גם בוידאו)
טויוטה FT-86 – העיצוב של טויוטה, הטכנולוגיה של סובארו
טויוטה iQ חשמלית – השיווק יחל ב-2012
טויוטה יאריס HSD – עירונית חסכונית
טויוטה יאריס HSD היברידית – גרסת כלאיים שתגיע גם אלינו
טויוטה פריוס פלוס – גרסת 7 מושבים למכונית הכלאיים המוכרת
י יגואר XKR-S – לא לבעלי לב חלש
יגואר ברטונה B99 – רמיזות למתחרה במרצדס C קלאס
יונדאי i40 – מחליפת הסונטה נחשפת
ל ללוטוס אבורה מנסורי – התשובה לטענו על עיצוב פושר
לנצ'יה אפסילון – מעכשיו עם חמש דלתות
לנצ'יה גרנד וויאג'ר – כבר מהשם ניתן לזהות את מקורו
לנצ'יה דלתא – מתיחת פנים קוסמטית ומנוע 1.6 חדש
לנצ'יה פלאביה סדאן וקבריולה – השם איטלקי, השורשים אמריקניים
לנצ'יה תמא – סאלון הנעה אחורית על בסיס קרייזלר 300
למבורגיני אבנטדור LP700-4 – מחליפת המורצ'ילאגו
לנד רובר ריינג'_אי – רינג' שמזהם כמו פריוס

מ מאזדה מינאגי רכב פנאי חדש שיתחרה ביונדאי ix35 וניסאן קשקאי
מאייבך זנאטק קופה קרוזריו – קופה שתעלה יותר מ-3 מיליון שקלים, לפני מסים
מורגן תלת גלגלית – בחזרה לשורשים
מזראטי גראנקבריו ספורט – יפהיפה עם גג בד מתקפל
מיני רוקטמן – מיני חוזרת למידות המקוריות
מיני קופר S – עכשיו גם עם מנוע דיזל
מיצובישי קולט – דור חדש לסופרמיני היפנית
מרצדס C קלאס קופה – אצלנו ביוני השנה
מרצדס C63 AMG – תצרוכת הדלק שופרה, הביצועים נותרו ללא שינוי
מרצדס SLK – דור שלישי לרודסטר שהחזירה את הגג הקשיח-מתקפל
נ ניסאן מיקרה DIG-S – מנוע 1.2 ליטר + מגדש-על = 24.4 ק"מ לליטר
ניסאן ESFLOW – מכונית ספורט מרהיבה וחשמלית
ס סאאב פניקס עוף החול של סאאב רומז על העתיד העיצובי של חברה
סאאב 9-3 גריפין – מתיחת פנים נוספת למשפחתית הגדול
סאאב 9-3 קבריולה אינדפנדנס אדישן – סאאב מציינת שנה לפרידה מ-GM
סאנגיונג SUT 1 – טנדר חדש שיחליף את האקטיון ספורטס
סובארו טרציה – מיקרוואן מבוסס על טויוטה ספייס וורסו
סוזוקי סוויפט S-קונספט – גרסת ביצועים לסופרמיני החדשה (טרום חשיפה)
סיאט IBX קונספט – רכב פנאי שמכוון להתחרות בניסאן קשקאי
סמארט פורספיד – חשמלית ספורטיבית
סקודה ויז'ן D. – שפת העיצוב החדשה של היצרנית הצ'כית
תערוכת ז'נבה 2011: סיקור מיוחד
צילום: מנהל
אלפא רומיאו 4C – אלפא חוזרת להנעה אחורית
פ פולקסווגן בולי קונספט – הבאס מבצע קאמבק
פולקסווגן גו קונספט – מיניוואן קומפקטי שרומז על הגולף פלוס הבאה
פולקסווגן טקס קונספט – ספורטיבית קומפקטית שאולי רומזת על השירוקו
פולקסווגן גולף קבריולה – הגולף עם גג הבד חוזרת לחיים
פולקסווגן טיגואן מתיחת פנים – בדרכו של הטוארג
פורד B-מקס – מיקרוואן שיתחרה בטויוטה ספייס ורסו וסקודה רומסטר
פורשה פאנאמרה S הייבריד – ביצועים ידידותיים לסביבה
פורשה בוקסטר S המהדורה השחורה – תוספת כוח וחבילת אבזור
פיאט 500 קופה זגאטו – גרסת קופה מסוגננת ל-500 הקטנה
פרארי FF – מחליפת ה-612 בתצורה מפתיעה (גם בוידאו)
ק קוניגסג אגרה R – מה דעתכם על: 1,115 כ"ס, 2.9 שניות ויותר מ-390 קמ"ש...
קיה פיקנטו החדשה – אצלנו לקראת הקיץ
קיה ריו חדשה – אצלנו עוד השנה
ר רולס רויס 102EX – גם רולס רויס רוצה רכב חשמלי (טרום חשיפה)
רינספיד במבו – הרכב האידאלי לחובבי בילוי על החוף?
רנו קנגו מקסי – עכשיו גם בגרסה חשמלית
רנו קפטור קונספט – רכב פנאי קטן על בסיס הג'וק?
רנו R ספייס קונספט – כך יראה הסניק הבא?
ש שברולט קרוז האצ'בק – אצלנו בסתיו השנה