יגואר XKR-S. לא לבעלי לב חלש
מכוניות יגואר בדרך כלל פונות לפן השכלתני שלנו, עם עיצוב אלגנטי, נוחות נסיעה גבוהה והרבה תחכום בריטי. אבל בתערוכת ז'נבה הקרובה ביגואר משחררים את העניבה, ומציגים מפלצת ביצועים חדשה שתפנה ישירות ללב של חובבי הרכב. קוראים לה XKR-S, והיא תהיה היגואר החזקה והמהירה ביותר בהיצע, וללא ספק גם המוחצנת ביותר.
ה-XKR-S מבוססת על מכונית הקופה XK שמשווקת מאז שנת 2007, אבל היא מציעה עיצוב אגרסיבי בהרבה: את הקווים העגלגלים והאלגנטיים מחליפים פגוש קדמי חדש עם ספויילר שחור בתחתית, פתחי אוורור בינו לבין מכסה המנוע (וגם על מכסה המנוע), ופתחי תיעול אוויר בולטים בצדדים. תוסיפו לכך חישוקי "20 באפור-מט עם שישה חישורים כפולים, ספויילר אחורי גדול שמשולב בסיבי פחם וארבעה פתחי מפלט עם מסיט רוח בולט, ותקבלו עיצוב שזועק ביצועים.
וגם מקיים. ל-XKR-S מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר, שמספק 550 כ"ס ו-69.2 קג"מ בסיוע מגדש על, ומאיץ את החתול הגדול מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בתוך 4.2 שניות בלבד. האצה מעמידה ל-160 קמ"ש תארוך 8.6 שניות בלבד, וה-XK האולטימטיבית תמשיך להאיץ עד שמד האוץ יראה 300 קמ"ש. זוהי המכונית היחידה של יגואר שלא תוגבל ל-250 קמ"ש, ההסכם הג'נטלמני של יצרניות הרכב שנועד לצמצם זיהום אוויר וסיכון בכביש הציבורי.
מלבד תוספת הכוח והעיצוב האגרסיבי, ליגואר החדשה יהיה גם כיול מתלים ייעודי, שישים דגש על התנהגות כביש מיטבית. ה-XKR-S עושה שימוש כמובן במרכב האלומיניום של משפחת ה-XK, מה שיאפשר לה להציג נתון משקל נמוך יחסית, אם כי ביגואר לא מפרטים בשלב זה מהו. פרטים נוספים על מכונית הספורט המרשימה צפויים עם פתיחת תערוכת ז'נבה בראשית החודש הבא.