לנצ'יה דלתא המחודשת
לנצ'יה דלתא, המשפחתית הקומפקטית היוקרתית שהחזירה את מותג לנצ'יה לישראל, עברה מתיחת פנים ראשונה. שלוש שנים בדיוק אחרי שהושקה בתערוכת ז'נבה בשנת 2008, הדלתא תגיע שוב לז'נבה בחודש הבא, הפעם כשהיא מצוידת במנוע טורבו-דיזל חדש ובסבכה המכינה אותה למסע הארוך לאמריקה.
המהפכה של לנצ'יה תתחיל בז'נבה:
לנצ'יה אפסילון – מעכשיו עם חמש דלתות
לנצ'יה תמא – סאלון הנעה אחורית על בסיס קרייזלר 300
לנצ'יה גרנד וויאג'ר – כבר מהשם ניתן לזהות את מקורו
לנצ'יה פלאביה סדאן וקבריולה – השם איטלקי, השורשים אמריקניים
הדלתא המחודשת מתאפיינת בסבכה עם פסים אופקיים, במקום אנכיים. מדובר בניסיון להתאים את המכונית לשפת העיצוב החדשה של לנצ'יה וקרייזלר, במסגרתה מכוניות המותג מוצעות עם עיצוב כמעט זהה, כל אחת בשוק הבית שלה: לנצ'יה ביבשת אירופה (מלבד אירלנד ובריטניה), וקרייזלר באמריקה, אירלנד ובריטניה. את הסבכה החדשה ראינו לראשונה במכונית התצוגה קרייזלר דלתא מתערוכת דטרויט 2010, שרמזה על כוונת האיטלקים לשווקה באמריקה.
מלבד הסבכה החדשה, הדלתא המחודשת מצטיידת גם במנוע טורבו-דיזל חדש. מדובר ביחידת 1.6 ליטר עם 105 כ"ס, שתשודך לתיבת שישה הילוכים ידנית ותאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.7 שניות. המהירות המרבית תעמוד על 186 קמ"ש, ופליטת פחמן דו-חמצני על 120 גרם לק"מ בממוצע. לנצ'יה לא מפרסמת פרטים נוספים על יחידת הכוח הזו בשלב זה.
מלבד המנוע החדש, הדלתא תמשיך להימכר עם מבחר מנועים עשיר: יחידות בנזין בנפח 1.4 ליטר עם 120 כ"ס, 1.4 מולטיאייר עם 140 כ"ס (150 בעבר) ו-1.8 ליטר עם 200 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. המנוע האחרון הוא היחיד המשווק בישראל בשלב זה. מלבד מנועי הבנזין, מוצעים גם מנועי דיזל בנפח 1.6 ליטר (120 כ"ס), 2.0 ליטר (165 כ"ס) ו-1.9 ליטר (190 כ"ס בסיוע צמד מגדשי טורבו).
הדלתא המחודשת תגיע לשווקים השונים באמצע חודש מרץ. ישראל תקבל אותה יחד עם שאר העולם, בהתאם ללוח ההזמנות של חברת סמל"ת, והיא לא צפויה להתייקר כתוצאה מהשינויים שבוצעו.