הלייט קאר שרינג של EDAG
חברת ההנדסה ועיצוב הרכב הגרמנית EDAG, הודיעה על כוונתה להציג בחודש הבא מכונית תצוגה חדשה. למכונית ניתן השם Light Car Sharing (מכונית אור לשיתוף, בתרגום חופשי). מדובר בפעם השנייה בה EDAG מציגה מכונית בשם דומה, כשהקודמת נקראה פשוט Light Car, ונחשפה לפני שנתיים בתערוכת ז'נבה 2009. שנתיים בדיוק מאוחר יותר, באותה תערוכה, יוצג הדגם החדש.
מכונית השיתוף נועדה כתחליף תחבורה ציבורית ידידותי לסביבה ויעיל בעיר. במיטב האופנה מדובר ברכב חשמלי, עם טווח של עד 100 ק"מ ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-100 קמ"ש (לשיפור טווח הנסיעה). ב-EDAG מסבירים את הרעיון העומד מאחורי המכונית, בכך שהיא תשמש להשכרה לתקופות קצרות, במקום נסיעה באוטובוס או ברכבת קלה. הנהג יוכל להזמין את המכונית באינטרנט (שם גם יוכל לאתר מכונית קרובה), ולשכור אותה. בהגיעו למכונית שבחר, יוכל לפתוח ולהניע אותה באמצעות קוד שיועבר בתקשורת בלוטות' ממכשיר הטלפון הנייד שלו למכונית.
עוד נמסר כי הלייט קאר שרינג תציע מרווח מספק לשישה נוסעים, שישבו בשתי שורות בסידור יוצא דופן בעולם המכוניות: הספסל הקדמי מחובר למושב הנהג ופונה כמובן לפנים, אך הספסל האחורי צמוד אליו ופונה לאחור. ב-EDAG מסבירים שסידור מסוג זה לא רק מאפשר גישה נוחה יותר באמצעות דלת אחת בלבד בכל צד, אלא גם משפר את המרווח. הלייט קאר, כפי ששמה מרמז, תדע גם להודיע על מצבה באמצעות מופע אורות: תאורה חזקה תקרין על המדרכה את מצב הטעינה והאם המכונית פנויה להשכרה.