פולקסווגן גולף דור שישי. השביעי כבר קרוב
פולקסווגן תציג בסוף שנת 2012 או ראשית 2013 את הגולף החדשה, דור שביעי לאחת מהמכוניות הנמכרות ביותר באירופה. פולקסווגן גולף דור שביעי תהיה אחת המכוניות הראשונות שתעשה שימוש בפלטפורמה חדשה, אותה מייעדת פולקסווגן לשלל מכוניות שונות בעתיד, כחלק מתוכנית לייעול הייצור והגדלת מתח הרווחים. ולא פחות חשוב מכך, הגולף דור שביעי תהיה מכונית חדשה ראשונה עבור היצרנית בפלח הקומפקטי החשוב, מאז שנת 2003. הדור הנוכחי של הגולף, שישי במספר, הוא למעשה מתיחת פנים של הדור החמישי ונועד להאריך את חייו מעבר למחזור הרגיל. זאת, עקב עלויות הפיתוח הגבוהות של הדור החמישי והמשבר שפקד את תעשיית הרכב ב-2008.
הדור השביעי של הגולף צפוי להיחשף בתערוכת פריז בספטמבר 2012. החלפת הדור השישי בשנה הבאה, פירושה כי הדור הזה יהיה בעל תוחלת החיים הקצרה ביותר בתולדות המותג: ארבע שנים. הדור החמישי של הגולף שווק במשך חמש שנים, בעוד שארבעת הדורות הראשונים שווקו במשך בין שמונה ל-10 שנים כל אחד.
ה-"Automobilwoche" הגרמני מדווח, מפי דובר בחברת פולקסווגן, כי היצרנית צופה לחסוך באופן משמעותי בעלויות הייצור של הדור השביעי, בין היתר באמצעות שיטת ייצור חדשה שתאפשר שיתוף גדול יותר של רכיבים בין דגמים שונים ובין מותגי הקונצרן. הגולף החדשה צפויה להוות בסיס לשלל מכוניות, בהן הדורות הבאים של אודי A3, סקודה אוקטביה וסיאט ליאון. הראשונה שתוצג על בסיס הפלטפורמה החדשה תהיה ה-A3, במהלך דומה לזה שבוצע בדור הנוכחי של המכוניות: אודי A3 הוצגה תחילה בתערוכת ז'נבה במרץ 2003, בעוד שהגולף המבוססת על אותה פלטפורמה המתינה עד לתערוכת פרנקפורט, בחודש ספטמבר של אותה שנה.
הגולף החדשה צפויה להיות גם מכונית ראשונה של פולקסווגן שתוצע עם גרסה חשמלית, אם כי בשלב זה עדיין לא ברור אם מדובר בגרסת כלאיים (עם מנוע חשמלי עיקרי או רק מסייע), בדגם חשמלי טהור או שניהם גם יחד. למרות הורדת עלויות הייצור, בשלב זה עדיין לא ברור אם בכוונת פולקסווגן להוזיל את מחירי הגולף, והסיכויים לכך נראים קטנים למדי.