רנו קנגו. ישווק תחת מותג מרצדס
מרצדס תשווק מסוף שנה הבאה מסחרית קטנה חדשה, שתתבסס על פלטפורמת רנו קנגו. זאת, במסגרת שיתוף הפעולה ההולך ומתהדק בין קונצרן דיימלר, המייצר את דגמי מרצדס, לבין קונצרן רנו. ההסכם, שנחתם בשנה שעברה, יניב בין היתר מכונית סופר-מיני חדשה שתשווק תחת מותג סמארט בעיקר בארה"ב, ושפרטים ראשונים אודותיה פורסמו בסוף השנה שעברה.
ה-'AutoStrassenverkehr' הגרמני מדווח כי המסחרית החדשה, שפרטים מלאים אודותיה טרם פורסמו, תיוצר במפעל רנו בצרפת מסוף שנה הבאה. בשלב זה לא ברור עד כמה יובדל הרכב החדש מהקנגו המוכרת, אך ניתן להעריך שמרצדס תהיה מעוניינת לבצע כמה שיותר שינויים לעיצוב המסחרית הקטנה. העובדה כי הפרויקט נמצא במרחק שנתיים מיישום מחזקת את ההשערה הזו.

תעשייה בשיתוף
המידע לגבי הרחבת שיתוף הפעולה בין דיימלר לרנו גם לתחום המסחריות, לא צריך להפתיע. תעשיית הרכב נמצאת בשנים האחרונות בתהליך של מיזוגים – בין אם יצירת קונצרנים של ממש, ובין אם על-ידי הסכמי שיתוף פעולה. רק לפני מספר שבועות, הודיעו פיאט וג'נרל מוטורס כי המסחרית הקומפקטית של האיטלקים, הדובלו, תשווק משנה הבאה תחת מותג אופל. זאת, למרות שלאופל הסכם שיתוף פעולה בתחום המסחריות הגדולות דווקא עם... רנו.