אל-עטיה (משמאל) עם סאיינז אתמול בסיום. היחסים ביניהם במהלך הראלי לא שפעו חיוכים כל הזמןלנאסר אל-עטיה בן ה-40 יש קריירה ספורטיבית מגוונת: בנוסף להיותו נהג ראלי מצטיין, הוא גם עוסק בירי ספורטיבי ברמה העולמית הגבוהה ביותר. הוא הגיע לשיאו במשחקים האולימפיים של 2004 כאשר סיים רביעי בתחרות ירי בצלחות חרס. את ליבם של חובבי הדאקאר הוא שבה בזכות אופיו החייכני מחוץ למכונית – ובזכות יכולת וירטואוזית מאחורי ההגה.
בדאקאר 2009 הוביל אל-עטיה את הראלי ואז נפסל לאחר שפספס כמה נקודות-ביקורת עקב בעיה מכנית. במהדורת 2010 של הראלי סיים אל-עטיה שני בפער של שתי דקות בלבד אחרי קרלוס סאיינז. הפעם הגיע תורו לנצח. אתמול, בסטייג' האחרון הקצר של הראלי, לא התחוללו הפתעות ובסופו של דבר הוביל אל-עטיה, "הקטר מקאטאר", הצלחה כמעט-מוחלטת של פולקסווגן בראלי, ושליטה חד-משמעית. יחד עם אל-עטיה יגיעו לפודיום הרשמי (הטקס יערך היום) ז'ינייל דה-ויליירס וקרלוס סאיינז, שהוביל ברוב מהלך הראלי. סאיינז התנחם אתמול בנצחון-סטייג' נוסף. אל-עטיה סיים חמישי בלבד אמנם – אפשר להבין את הזהירות שלו – אבל עם יתרון של כ-50 דקות על פני המקום השני בדירוג הכללי, הוא יכל להרשות זאת לעצמו. נצחונו של אל-עטיה מהווה את ההישג הטוב ביותר של נהג ערבי אי-פעם.
"זה הרגע הגדול ביותר בקריירה שלי", אמר אל-עטיה אתמול. "אני חושב שעכשיו העולם ידע איפה נמצאת קאטאר"...
סטפן פטרהנסל סיים שישי אתמול ונותר רביעי בדירוג הכללי (בדיוק כמו בשנה שעברה), מוביל שלישייה של נהגי ב.מ.וו/X-רייד בתוך השביעיה הראשונה – אבל זו כמובן רחוקה מלהיות הצלחה עבור הקבוצה הגרמנית. פטרהנסל, יאמר לזכותו, לקח על עצמו את האחריות: "היה לנו הציוד המתאים כדי להאבק על הבכורה", אמר, "ובשבוע הראשון היינו שם, דקות מהמובילים. אבל אז התחלנו לאבד זמן בגלל טעויות שלי. היו טעויות ניווט וכמובן, פנצ'רים".
פטרהנסל נשמע כמעט פילוסופי אתמול. "הדאקאר הוא ענין מסובך. אנחנו יודעים זאת. צריך להתמודד עם הטעויות והמכשולים. נחזור בשנה הבאה ויש לנו כמה רעיונות איך לשפר את המכונית".
53 מ-140 צוותי מכוניות סיימו את ראלי דאקאר2011.
בקטגוריית האופנועים השיג אתמול פרנס ורהובן הבלגי (ב.מ.וו) נצחון-סטייג ראשון ויחיד עבורו, אבל מארק קומה היה זה שקטף נצחון שלישי בדאקאר, מקדים בסופו של דבר את שותפו לקבוצה סיריל דספרה בפער של 15 דקות. הלדר רודריגז (ימאהה) מפורטוגל הקדים את לופז הצ'ילאני (אפריליה) בקרב על המקום השלישי.
ואילו במשאיות הפך "הצאר"ולדימיר צ'אגין לשיאן הדאקאר מבחינת כמות הזכיות בקטגוריה בודדת, כאשר השיג נצחון שביעי (!) – את השיא הקודם של 6 זכיות החזיק במשותף עם קרול לופרייס, גם הוא בקטגוריית המשאיות, וסטפן פטרהנסל באופנועים. פטרהנסל הוא עדיין השיאן הכללי עם 9 זכיות בסך הכל, כולל 3 במכוניות.

דירוג מכוניות סופי
1. אל-עטייה/גוטשאלק (פולקסווגן)
2. דה ויליירס/פון ציצוויץ (פולקסווגן), 49:41+ ד'
3. סיינז/קרוז (פולקסווגן), 1.20:38+ ש'
4. פטרהנסל/קוטרה (ב.מ.וו), 1.43:48+ ש'
5. הולובצ'יץ'/פורטין (ב.מ.וו), 4.11:21+ ש'