נאסר אל-עטיה בנוף אופייני למרגלות האנדיםמתחרי ראלי דאקאר אמרו אתמול שלום לצ'ילה וחצו את רכס האנדים חזרה לארגנטינה בקטע-קישור ארוך של יותר מ-500 ק"מ, לפני שיצאו לסטייג' תחרותי קצר של 176 ק"מ. קצר – אך קשה, עם חום מעיק ושטח מגוון שכלל בין היתר דיונות בעיתיות. בעיות ניווט הכריעו את גורל הסטייג' בקטגוריית המכוניות, ואולי את גורל הראלי כולו. סטפן פטרהנסל, שהיה בעמדת נצחון, נפל שוב קרבן לשגיאת ניווט סמוך לסיום וכמוהו גם קרלוס סיינז; מי שניצל את המצב היטב היה ז'ינייל דה-ויליירס, שנווטו קיבל החלטות נכונות – והנהג הדרום-אפריקני זכה בנצחון-סטייג' ראשון בראלי הנוכחי. הפעם הצליחו נהגי X-רייד להתברג בין אנשי קבוצת פולקסווגן: הולובצ'יץ' סיים שני בפער של 4 דקות, כאשר פטרהנסל עוד כדקה-וחצי מאחור. אבל ההתפתחות היותר משמעותית חלה מאחור, כאשר נאסר אל-עטיה – רביעי בסטייג' – מצליח להקידם את קרלוס סיינז ביותר מ-9 דקות. בכך קפץ הפער בין השניים ליותר מ-12 דקות. אמנם שום דבר עוד לא הוכרע והמצב יכול להתהפך – היום למשל עומד בפני מתחרי הדאקאר הסטייג' הארוך ביותר, מעל 600 ק"מ. אבל זו הפעם הראשונה בה נפתח פער מהותי בין שני נהגי פולקסווגן הבכירים. דה-ויליירס ממשיך כמובן להחזיק במקום השלישי, ולפטרהנסל – שמפגר אחריו ביותר מ-50 דקות – אין סיכוי מעשי לעשות משהו בענין.

הצוות הישראלי התחיל את היום מצויין, ועד לנקודת-הביקורת הראשונה קבע את הזמן ה-15 בטיבו (!) – אבל אז הם נתקעו. לקטע הבא, אותו כיסו המובילים בתוך כחצי שעה, נזקקו ערמוני-קדשאי לכ-3 שעות. בסיום הם דורגו 49 בסטייג', אך בדירוג הכללי הם במקום ה-40.

בקטגוריית האופנועים עשה מארק קומה צעד נוסף לקראת זכייה שלישית בדאקאר, עם נצחון-סטייג' בפער של כמעט 10 דקות על פני סיריל דספרה. ארבעה רוכבי KTM סיימו במקומות הראשונים, אירוע שבעבר היה חזיון קבוע אך הפך ליוצא-דופן השנה. בדירוג המצטבר יש לקומה יתרון של 18 דקות, וזו הפעם הראשונה בה הוא מוביל שלא בזכות העונש (של 10 דקות) שקיבל דספרה בשל עבירה טכנית פעוטה. בין המשאיות היה זה הפעם תורו של ולדימיר צ'אגין לנצח, בפער גדול יחסית של 21 דקות – וכן, שוב חל חילוף בראש הדירוג הכללי, כאשר צ'אגין חוזר להוביל בפער של כ-17 דקות על פני קאבירוב. שני אלו נמצאים בליגה משלהם: הנהג השלישי בדירוג, ניקולאייב – גם הוא מקבוצת קאמאז – מרוחק קרוב 3 שעות מההובלה, ועד לנהג הבא בדירוג מפרידות עוד יותר משעתיים.

עד לסיום הראלי נותרו שלושה סטייג'ים. היום, כאמור, מצפה למתחרים הסטייג' התחרותי הארוך ביותר של הראלי: 622 ק"מ, בנוסף לקטע קישור של 164 ק"מ.

דירוג מכוניות אחרי סטייג' 10
1. אל-עטייה/גוטשאלק (פולקסווגן)
2. סיינז/קרוז פולקסווגן), 12:37+ ד'
3. דה ויליירס/פון ציצוויץ (פולקסווגן), 46:57+ ד'
4. פטרהנסל/קוטרה (ב.מ.וו), 1.39:32+ ש'
5. מילר/פיצ'פורד (פולקסווגן), 3.40:43+ ש'