שברולט אוויאו סדאן החדשה
עכשיו זה רשמי: שברולט אוויאו החדשה הוצגה עם פתיחת תערוכת דטרויט לעיתונות גם בגרסת סדאן, החשובה מאוד ליבואנית המותג לישראל, חברת יוניברסל מוטורס (UMI). האוויאו סדאן עזבה את השוק הישראלי בראשית שנה שעברה עקב היעדר בקרת יציבות, והשאירה את הקטגוריה בידי יונדאי אקסנט ומאוחר יותר מאזדה 2 סדאן. עם הדור השני של האוויאו, ב-UMI צפויים לשוב לקרב על אחת הקטגוריות החמות ביותר בישראל.
גדולה יותר, עיצוב חדש
האוויאו החדשה תשווק בארה"ב תחת השם סוניק (Sonic), אך אלינו תגיע בשמה המוכר ומלבד זאת לא צפויים שינויים לעיצוב החיצוני או הפנימי. בשני המקרים זה גם אומר שהעיצוב מזכיר מאוד את גרסת ההאצ'בק, שנחשפה לראשונה בתערוכת פריז אשתקד, עם השינוי המתבקש לחלק האחורי. בתא הנוסעים שתי המכוניות צפויות להציע מרווח זהה, אך הסדאן כמובן ארוכה יותר, עם אורך כללי של 440 ס"מ לעומת 404 בהאצ'בק. מדובר בצמיחה של תשעה ס"מ לעומת האוויאו סדאן הקודמת. כל יתר המידות זהות: בסיס הגלגלים עומד על 252.5 ס"מ (4.5+ מהדור הקודם), הרוחב על 173.5 ס"מ (2.5+) והגובה על 152 ס"מ (1.5+). נפח תא המטען של הסדאן עומד על 397 ליטר (שלושה פחות מבדור הקודם), ואילו של ההאצ'בק על 539 ליטר (נתון נפח עד הגג, בניגוד לנתון המקובל של נפח עד לכיסוי המטען).
בשוק הישראלי ככל הנראה נקבל אותה עם מנועים שונים מאלה שיוצעו באמריקה: טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר עם 138 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית, לא צפוי להגיע לכאן, וגם גורלו של מנוע ה-1.8 ליטר (135 כ"ס) שישודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית או שישה הילוכים אוטומטית, עדיין לא ברור. לישראל האוויאו צפויה להגיע עם מנועי 1.4 ו-1.6 ליטר עם 100 ו-115 כ"ס בהתאמה, ועם תיבת שישה הילוכים אוטומטית בלבד. מנועים אלה יסייעו לה להתמצב בקטגוריית המשפחתיות הקטנות, מתחת לשברולט קרוז.
שברולט אוויאו סדאן הוצגה רשמית
צילום: מנהל
לוח המחוונים: חצי אנלוגי, חצי דיגיטלי ובמבנה ייחודי למדי
במפרט האבזור שברולט מבטיחה, בין היתר, מערכת שמע מקורית עם חיבור USB ובלוטות' לטלפון נייד, התנעה מרחוק באמצעות שלט, מושבים מחוממים ולא פחות חשוב מכך – בקרת יציבות תקנית ו-10 כריות אוויר כבר בגרסת הבסיס. עדיין לא ידוע אם מפרט זה יוצע גם באירופה ובישראל.
האוויאו סדאן תיוצר עבור אמריקה במפעל ג'נרל מוטורס במישיגן. אלינו היא תגיע מדרום-קוריאה, ממפעלי GM-דייהו משם היא צפויה להגיע גם לאירופה. נכון לעתה עדיין לא ידוע מה יהיה מחירה, אך צפו למחיר תחרותי שימצב אותה מול מאזדה 2 סדאן ומחליפת יונדאי אקסנט, ה-i25, הצפויה אף היא במהלך השנה הקרובה. ובמילים אחרות: מחיר משוער של בין 107,000 ל-110,000 שקל.