נאסר אל-עטייה היה שני בסטייג', אך איבד את המקום השני הכללי לפטרהנסלבארבעת הסטייג'ים הראשונים של ראלי דאקאר 2011 השיגה קבוצה אחת – פולקסווגן – את כל הנצחונות. גם באופנועים היה המצב דומה, עם ארבעה נצחונות רצופים לרוכבי KTM. אבל אתמול, בסטייג' הרביעי, השיג סוף-סוף סטפן פטרהנסל נצחון ראשון (עבורו ועבור קבוצת X-רייד) – וגם באופנועים נשברה ההגמוניה של KTM. לא רק שרוכב KTM לא ניצח, כל הפודיום היה שייך ליצרנים אחרים! הפרט הפיקנטי הוא כי בשני המקרים, המנצח השתמש ברכב של אותו יצרן: ב.מ.וו. וזו הפעם הראשונה בתולדות הדאקאר שזה קורה.
הסטייג' החמישי התאפיין בירידה מגובה 3,000 מטרים – אחרי חציית רכס האנדים – כל הדרך לגובה פני הים, כאשר לקראת הסיום גולשים המתחרים אלפי מטרים במורד דיונה ענקית ועוצרת-נשימה. למרות נצחונו של פטרהנסל, היה זה יום מעורב עבור קבוצת X-רייד: נהגה הרוסי לאוניד נוביצקי, שהיה במקום השביעי בדירוג המצטבר, נאלץ לפרוש בשלב מוקדם של הסטייג' הארוך לאחר שידו נתפסה בהגה ונחבלה, באופן שאובחן לאחר מכן על ידי הרופאים כשבר כפול. ואילו גרלן שישרי במיני לא הבחין בחריץ עמוק, נתקע בתוכו עם הגלגלים הקדמיים ואיבד כמחצית השעה עד שחולץ על ידי בן קבוצתו ליאל דוס סנטוס שגרר אותו החוצה. שישרי סיים את היום במקום העשירי ולמרות ביש המזל שלו המשיך לעלות בדירוג ועכשיו הוא כבר במקום ה-11.
נצחונו של פטרהנסל הושג בפער קטן, לאחר שהסטייג' לא עבר חלק גם עבורו – בין היתר שגה הצוות מעט בניווט, ספג פנצ'ר ואף פגע קלות בסלע. אבל נצחון זה נצחון, והפער הספיק כדי לעקוף את נאסר אל-עטיה (שסיים שני) בדירוג הכללי ולצמצם את הפער בינו לבין קרלוס סיינז (שלישי בסטייג') לכשתיים-וחצי דקות.
ב-2009 הגיע הראלי של הצוות הישראלי, קדשאי את ערמוני, לסיומו בטרםן עת בסטייג' החמישי. לצערנו, עושה רושם כי ההיסטוריה חולמת. פתיחת הסטייג' היתה מוצלחת עבור הצוות, שטיפס מעלה בדירוג מנקודת ביקורת אחת לבאה אחריה – אבל באמצע הסטייג' לערך הפסיק הצוות להופיע ברשימת המגיעים לנקודות הביקורת ונכון לרגע כתיבת שורות אלו לא מופיע עבורם דירוג בסטייג' החמישי. אחרי שגם בסטייג' הרביעי נרשמו קשיים, אנו חוששים כי השניים נאלצו לפרוש, אך קיימת האפשרות כי הם הגיעו למחנה באיחור. מן הסתם נדע בודאות בהמשך היום, אחרי שנראה את רשימת המזנקים לסטייג' השישי.
בקטגוריית האופנועים נאלצו הפעם מנצחי ארבעת הסטייג'ים הראשונים, דספרה וקומה, לראות כמה מיריביהם מסיימים לפניהם. פאולו גונסלווס (ב.מ.וו) ניצח בסופו של דבר בפער של כשתי דקות לפני פרנציסקו "צ'אלקו" לופז (אפריליה) ופרנס ורהובן (ב.מ.וו). מוביל הראלי מארק קומה סיים רביעי הקדים את דספרה ב-12 שניות, כך שהענינים עדיין צמודים מאד בראש הדירוג.

הסטייג' השישי היום הוא האחרון לפני יום מנוחה. המתחרים יכסו 465 ק"מ בספיישל תחרותי רווי דיונות ואבק "פש-פש" טובעני, בנוסף ל-265 ק"מ של קישור.

דירוג מכוניות אחרי סטייג' 5
1. סיינז/קרוז (פולקסווגן)
2. פטרהנסל/קוטרה (ב.מ.וו), 2:26+ דקות
3. אל-עטייה/גוטשאלק (פולקסווגן), 2:33+ ד'
4. דה ויליירס/פון ציצוויץ (פולקסווגן), 21:20+ ד'
5. הולובצ'יץ'/פורטין (ב.מ.וו), 47:53+ ד'