אבארט 500כבר 16 שנים נערכת תחרות 'אוטו השנה' והשנה לא פחות מ-37 מכוניות הוגשו כמועמדות, כולן חדשות ובכולן נהגנו על אדמת ישראל בשנה שחלפה. רגע לפני פרסום הזוכה בואו והכירו את חמשת העולות לגמר, אחת מהן, היא הזוכה בתחרות אוטו השנה 2011.

אבארט 500
המועמדות של אבארט 500 הייתה כמעט מובנת מאליה. אחרי הכל, אחות הרגילה הייתה מכונית השנה באירופה וגם מכונית השנה של אוטו, והגרסה הספורטיבית רק משפרת את הנוסחה: ספויילרים, חצאיות ושלל מדבקות לטובת מראה קרבי ומדליק, מתלים מוקשחים, צמיגים רחבים ושיפורים להיגוי ולשלדה, לטובת היכולת הדינמית. והדובדבן – מנוע 1.4 ליטר-טורבו עם 135 כ"ס. כל מה שצריך בשביל שעיצוב הרטרו המקסים, שמקורו בשנות ה-60, יפרח בשנות ה-2000.
אבארט 500 גורמת לנהג לחייך, עם יכולת דינאמית טובה והגה חשמלי מהיר ומדויק. העברת ההילוכים לא מבריקה והנוחות עוד פחות, אבל עם התנהגות כיפית וזנב עליז (אפילו עם בקרת יציבות לא מתנתקת), הפוטנציאל מרשים. בקיצור, למרות המגרעות, ה-500 בגרסת אבארט היא מכונית ספורטיבית מושכת ומהנה, בטעם של פעם.
חמש המובילות בגמר אוטו השנה: אבארט 500
צילום: תומר פדר
מדוע מגיע לאבארט 500 להתברג לחמישיית הגמר?
רועי צוקרמן: בטח לא בגלל נוחות הנסיעה, אפילו לא בגלל היכולת הדינמית או הביצועים. אבארט 500 פשוט מצליחה להרכיב תבשיל מפתה של עיצוב, יכולת לא רעה והמון אופי, ולהציע אותם במחיר כמעט סביר. תסתכלו לה בעיניים ותנסו להגיד "לא". עכשיו הבנתם?