כבר 16 שנים נערכת תחרות 'אוטו השנה' והשנה לא פחות מ-37 מכוניות הוגשו כמועמדות, כולן חדשות ובכולן נהגנו על אדמת ישראל בשנה שחלפה. רגע לפני פרסום הזוכה בואו והכירו את חמשת העולות לגמר, אחת מהן, היא הזוכה בתחרות אוטו השנה 2011.

ניסאן 370Z
ב-2010 נחתה בארץ מכונית-הספורט המיוחלת של ניסאן, ה-370Z. לא נחזור על כל ההיסטוריה של סדרת ה-Z לבית ניסאן, או דאטסון (טל שביט כבר עשה זאת בעבר), רק נציין שקודמתה, ה-350Z, לא זכתה לעלות ארצה באופן סדיר אבל טפטפה לארץ ביבוא אישי.

שהוצגה ה-370Z בתערוכת לוס אנג'ס 2008, העולם הופתע לגלות שבניגוד למגמה הרווחת בתעשייה, הקופה הסקסית קטנה יותר מקודמתה; בסיס הגלגלים הצטמק ב-10 ס"מ והאורך הכללי התקצר ב-7 ס"מ (1.55 ס"מ ו-425 ס"מ בהתאמה). הקטנת הממדים לטענת ניסאן, כמו גם הרחבת השימוש בחומרים קלים (אלומיניום, ופה-ושם קרבון), אפשרה להם להפחית את המשקל הכולל של המכונית, בכ-100 ק"ג. לא רע, במיוחד שהמרכב חוזק.

את הכוח מקבלת ה-370Z מאחד ממנועי ה-V6 הבלתי-מוגדשים החזקים ביותר בעולם הרכב: 331 כ"ס מנפח של 3.7 ל'. הביצועים בהתאם: 5.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. ההנעה כמובן אחורית והכוח עובר דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה ותיבת 6 הילוכים ידנית (או 7 הילוכים אוטומטית, לאלו שמתעקשים למהול את חווית הנהיגה המזוקקת). יש גם הגה מהיר, חישוקי "18 תקניים (או "19 כאופציה), וגם גרסת רודסטר עם גג רך מתקפל – ובכל אופציה שתבחר זו תוספת מאד קוסמת ומבורכת לשוק הרכב הישראלי.
עוד על המכונית תוכלו לקרוא במבחן הדרכים של ה-370Z.

חמש המובילות בגמר אוטו השנה: ניסאן 370Z
צילום: ניצן אביבי, תומר פדר
מדוע מגיע ל-370Z להתברג לחמישיית הגמר?
רוני שטרן: אם עלי לבחור מכונית אחת השנה שהשאירה אותי עם טעם של עוד, זו ניסאן 370Z. ונכון, זו בחירה קלה כי היא פשוט מוצלחת אובייקטיבית – בעיצוב, בביצועים, בהתנהגות. אפילו במחיר. אבל גם, וזה בעצם מה שחשוב, מבחינה סובייקטיבית היא לחלוטין הנישה שלי. מכונית ספורט טהורה עם זיק של טירוף בפנסים. ויותר חשוב – היא בחירת פאן נטו, רגע לפני שכולנו מתחשמלים בדרכים, או גומרים את המשכורת על דלק...