שברולט סוניק, אוויאו בשבילכם
שברולט אוויאו החדשה תכונה באמריקה סוניק (Sonic), שם המוכר למרביתנו בעיקר ממשחק המחשב הפופולרי של סגה משנות ה-90. מדובר בהחלטה של הרגע האחרון, שבועות ספורים לפני שהמכונית החדשה מוצגת בגרסתה האמריקנית בתערוכת דטרויט הקרובה, שתפתח שעריה בחודש ינואר. המהלך החריג נועד ככל הנראה כדי לעורר עניין במכונית, במיוחד מצד קהל צעיר, מהדור שהיה ילד בזמן שגעון הסוניק הפרוותי-וירטואלי. הגרסה האמריקנית לא תהיה שונה מבחינת עיצוב מהאוויאו שתגיע אלינו.
 
הסוניק תוצע בגרסאות סדאן והאצ'בק ממש כמו אצלנו, ואילו מחוץ לאמריקה תמשיך להיקרא אוויאו. זאת, למרות שהדור הקודם זכה למוניטין מפוקפק למדי בשוק הישראלי, בעיקר עקב כשלונו במבחן הבטיחות החשוב של Euro NCAP. שיווקו אצלנו הופסק לבסוף שוב משיקולי בטיחות: האוויאו הנוכחית לא מוצעת עם בקרת יציבות אלקטרונית, המחויבת מינואר 2010 בכל רכב חדש.
 
האוויאו החדשה צפויה להיות מודרנית משמעותית מקודמתה, ותוכננה על-ידי חטיבת הרכב הקוריאנית של ג'נרל מוטורס (דייהו). לפי מידע שפורסם בתקשורת האירופית, חטיבה זו תהיה אחראית גם לפלטפורמת אופל קורסה הבאה, במקום הפלטפורמה של פיאט פונטו הקיימת בדור הנוכחי.
 
שברולט הציגה את האוויאו החדשה לראשונה בתערוכת פריז לפני כחודשיים, בגרסת חמש דלתות. שברולט אוויאו סדאן תערוך הופעת בכורה בחודש הבא בדטרויט. שתי הגרסאות צפויות להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2011, ולהתחרות בטוענת החדשה לכתר המשפחתיות הקטנות, מאזדה 2 סדאן.