איסוזו די-מקסכזכור, שנה אחרי חיוב התקנת מערכות לבקרת יציבות במכוניות פרטיות, הייתה אמורה לפוג ההארכה שהקציב משרד התחבורה לכלים שמוגדרים כמסחריים. כלים דוגמת טנדרים וטנדרונים. ואולם ברגע האחרון נכנע משרד התחבורה ללחץ של היבואנים והסכים ליישר קו עם התקינה האירופאית, ובעצם להאריך בשנה נוספת את הפטור מחיוב המצאות בקרת היציבות.

כדי לזכור שבאם היה החיוב נכנס לתוקף שיווק מספר כלים מסחריים, בייחוד טנדרים, היה אמור להיפסק. כידוע כלים אלה עדיין עומדים בתקינה האירופאית אך העובדה שהתקינה שלנו אינה חופפת, כלומר שחיוב בקרת היציבות בישראל מיושם במקרה זה שנה מוקדם יותר, אמרה שיבואנים רבים נאלצו להצטייד במלאי מוקדם שיכנס לפני סוף השנה ארצה.

החלטה זו – של הרגע האחרון – אומרת ששיווק מספר לא מבוטל של כלים יימשך בארץ גם בשנת 2011, אך מצד שני יצרה בלגאן אצל היבואנים שנאלצו להצטייד במלאי גדול של כלים אותם יוכלו להמשיך לשווק לאורך השנה.
כאמור בין הנפגעים העיקרים מהכלת התקנה היה אמור להיות שוק הטנדרים, שבראשם איסוזו די-מקס, ניסן ווינר וסאנגיונג אקטיון ספורט. לצידם היו אמורים לנטוש אותנו גם טויוטה הייאייס הוותיק, סיטרואן ברלינגו ופיז'ו פרטנר.