ב.מ.וו סדרה 6 קונברטיבל
ב.מ.וו משיקה בימים אלה את ה-6 קונברטיבל, אחותה פתוחת הגג של סדרה 6 החדשה. וכמוה, הקונברטיבל זונחת את עיצוב בנגל השנוי במחלוקת, לטובת מראה רגוע ושגרתי יותר. היא גם גדולה משמעותית מקודמתה, עם תוספת של שבעה ס"מ לאורך (489) ולבסיס הגלגלים (285.5), וארבעה ס"מ לרוחב (189). ממד הגובה נותר כמעט ללא שינוי (136.5 ס"מ, אחד פחות מבעבר).
ה-6 קונברטיבל תוצע עם אותם מנועים של הקופה: בגרסת ה-640 יהיה מנוע 3.0 ליטר טורבו עם 320 כ"ס ו-45.8 קג"מ, ואילו בגרסת ה-650 ישכון מנוע 4.4 ליטר טורבו שמספק 407 כ"ס ו-61.1 קג"מ. בשני המקרים הביצועים מרשימים, עם 5.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ב-640, ו-5.0 שניות בלבד ב-650. שתיהן מצוידות בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (אין אפשרות לתיבה ידנית), ומהירותן המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש.
עוד נמסר כי ה-640 תצויד במערכת עצור-סע, המדוממת את המנוע בעצירה כדי לחסוך בדלק. זה יאפשר לה להציג נתוני תצרוכת דלק מכובדים למכונית מסוגה: 9.2 ק"מ לליטר בעיר, 16.1 מחוץ לעיר ו-12.7 ק"מ לליטר בממוצע. גם פליטת פחמן דו-חמצני נמוכה יחסית, ועומדת על 185 גרם לק"מ בממוצע. ה-650 תהיה חסכונית הרבה פחות, עם נתון של 6.4 ק"מ לליטר בעיר, 12.6 בנסיעה בינעירונית ו-9.3 ק"מ לליטר במסלול משולב. פליטת ה-CO2 עומדת על 249 גרם בממוצע לק"מ.
ב.מ.וו סדרה 6 חדשה, הקבריולה
צילום: מנהל
כמו קודמתה, ה-6 קונברטיבל מצוידת במנגנון גג בד. פתיחת הגג תארוך 19 שניות, סגירתו 24 שניות, ובשני המקרים ניתן לבצע את הפעולה גם בתנועה, במהירות של עד 40 קמ"ש. ב.מ.וו תציע את ה-6 עם גג בשלושה גוונים, בהתאם לצבע המרכב והעדפת הלקוח.