קאדילק אורבן לקשורי
אם הייתם זקוקים להוכחה שהזמנים משתנים, ומכוניות חסכוניות הן לא רק נחלתם של פשוטי העם, קבלו את קאדילק אורבן לקשורי (Urban luxury, "יוקרה עירונית"). מדובר במכונית תצוגה הממחישה כיצד עשויה להיראות מכונית מיני יוקרתית של קאדילק, שתתחרה במיני מבית ב.מ.וו וב-500 של פיאט בשוק האמריקני.
האורבן לקשורי מציעה עיצוב קאדילק אופייני, עם זוויות חדות וסבכה גדולה מלפנים. מאחור היא מזכירה במידה מסוימת את גרסת שלוש הדלתות של פיאט פונטו מהדור הקודם (שכונתה בארץ "ספייס"). האורבן לקשורי מצוידת בשלוש דלתות, כאשר השתיים בצידי המרכב נפתחות כלפי מעלה והצידה, בעיקר בשביל אפקט ה"וואוו" של מכונית תצוגה. דגם סדרתי יציע כמובן דלתות שגרתיות הנפתחות הצידה בלבד. גם תא הנוסעים יהיה שגרתי יותר, ולא יציע את מערך המקרנים ומסכי המגע שבהם מצוידת מכונית התצוגה.
מה שדווקא כן עשויה להגיע לייצור, היא מערכת ההנעה ההיברידית, שמשלבת בין מנוע 1.0 ליטר טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים, לבין מנוע חשמלי. קאדילק לא מציינת נתוני הספק או ביצועים, אך מצהירה כי מכונית בגודלה של האורבן לקשורי תוכל לנסוע 24 ק"מ לליטר בנזין בעיר ו-28 ק"מ לליטר מחוץ לעיר, כל זאת בסיוע מערכת עצור-סע, ניצול אנרגיית הבלימה ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד.
יוקרה עירונית: קאדילק אורבן לקשורי
צילום: מנהל
האורבן לקשורי מציגה מידות קומפקטיות באופן חריג לקאדילק, עם אורך כללי של 383.5 ס"מ בלבד, רוחב של 173 ס"מ, גובה של 145 ס"מ ובסיס גלגלים של 247 ס"מ. נתונים אלה (מלבד הרוחב) מציבים אותה בשורה אחת עם מכוניות מיני אירופיות.
נכון לעתה עדיין לא ידוע אם או מתי תגיע המכונית לייצור סדרתי. עם זאת, בתקופה האחרונה ישנן שמועות בתעשיית הרכב לפיהן בג'נרל מוטורס מעוניינים להרחיב את היצע הדגמים של קאדילק גם כלפי מטה. תוסיפו לכך את ההצלחה של מיני באמריקה ואת הרצון להחדיר את קאדילק מחדש לשוק האירופי, והסיכויים לראות מכונית בהשראתה הופכים טובים למדי.