אילוסטרציה
10 חודשים חלפו מאז החלה תוכנית הגריטה הישראלית, במסגרתה מקבל בעל מכונית ישנה 3,000 שקל בתמורה להורדתה מהכביש, ומשרד התחבורה מפרסם נתונים ארעיים: קרוב ל-10,000 מכוניות ישנות כבר הורדו מהכביש, קצב של כ-40 מכוניות ביום. לכך תרמה גם החלטת שר התחבורה, ישראל כץ, להרחיב את התוכנית גם למכוניות בנות 15 שנה ומעלה, ולא רק 20 ומעלה כפי שהונהג בתחילה. מהמשרד נמסר כי 275 כלי רכב בני 15-20 שנה הורדו מהכביש מאז הותרה גריטתם.
עוד נמסר כי מתוך למעלה מ-9,800 מכוניות שנגרטו עד היום (ג'), 38% היו מדגמי סובארו, 12% מדגמי מיצובישי ו-7% מדגמי דייהטסו. מכוניות של פורד מהוות 6.6% מהנגרטות, אופל עומדת על 5.6%, פיג'ו על 4.7%, רנו על 4.3% ופיאט על 3.2%. יצויין כי בשנתונים המדוברים, אין כמעט מכוניות מתוצרת יונדאי, מאזדה וטויוטה, ששיווקן החל מאוחר יותר. מרבית המכוניות שהתוכנית מיועדת להורידן מהכביש, הן מדגמי סובארו ומיצובישי, להיטי המכירות הגדולים של שנות ה-70 (סובארו) וה-80 (גם מיצובישי).

לדברי משרד התחבורה, להצלחת מבצע הגריטה אחראית בין היתר ההחלטה לשלוח הזמנות אישיות ל-30,000 בעלי מכוניות שעומדות בתנאים לגריטה, פנייה שהובילה לגידול במספר המעוניינים לגרוט את מכוניתם. יצויין כי פנייה זו הועברה גם לאלפי בעלי מכוניות אספנות (בנות 30 ויותר), שלמרבה הצער גם חלק מהן נגרטו.