כמו בכל שנה במהלך 16 השנים האחרונות, יוצאת תחרות 'אוטו השנה' לדרך. 37 מועמדות מתחרות על תואר אוטו השנה של מגזין 'אוטו' ומגזין 'שטח'. לכולן התוודענו במהלך השנה האחרונה, נהגנו בהן בארץ (מכוניות בהן נהגנו רק בחו"ל אינן משתתפות בתחרות), ויש להן מכנה משותף אחד: הן חדשות בישראל (אבל לא תמיד חדשות בעולם).

מה צריך כדי להיות אוטו השנה?
בין המועמדות בתחרות עליכם לבחור במכונית שלדעתכם הביאה משהו מרענן לעולם הרכב, שהציגה תפישה חדשה ומקורית, שינתה את חוקי המשחק בשוק המקומי או הפכה את הנהיגה למשהו שונה. מצד שני, אתם גם יכולים לבחור את האוטו שלדעתכם הוא פשוט הכי טוב, או שיהיה הכי משמעותי בשוק. פורד מונדיאו וסוזוקי סוויפט, אוטו השנה 2007 ו-2008, הם דוגמאות לזכייה בזכות תמורה למחיר, טויוטה פריוס ופיאט 500, אוטו השנה 2005 ו-2009, הם דוגמאות מצוינות למכוניות שזכו בזכות תפישה שונה.

מי יהיה אוטו השנה 2011?
בדומה לשנים קודמות, אנחנו ממקדים את הקולות שלכם בנושא העיקרי של התחרות – אוטו השנה האחד והיחיד, ולא בקטגוריות השונות. שילחו לנו את הדרוג שלכם, הדעות שלכם ישוקללו יחד עם הצבעות נוספות המגיעות למערכת (באמצעות גלויות ופקס) ויחד עם דעת המערכת לכדי בחירה אחת ויחידה. הזוכה יוכרז בגיליון ינואר החגיגי, הגיליון ה-299 במספר של 'אוטו', וכמובן גם כאן באתר. בין המצביעים יוגרלו גם פרסים יקרי ערך.

אנחנו שבים ומזכירים כי ההשתתפות אסורה על עובדי ונציגי יבואני הרכב וכי כל הצבעה שתישלח מטעמם תיפסל לאלתר. עוד חשוב לציין כי היבואנים זכו להתראה על השתתפות בתחרות וכי ניתנה להם הארכה לספק לנו מכוניות למבחן עד ל-15 באוקטובר, המועד האחרון לבחינת מכוניות לגיליון נובמבר. רכב שלא יבחן עד צאת הגיליון לאור, לא יוכל להשתתף בתחרות.