וולוו אייר מושןלאחר שפגשנו בארבע המתמודדות הראשונות בתחרות העיצוב של תערוכת לוס אנג'לס, הנה סריקה קצרה של חמשת המועמדות הנוספות. מן הסתם, מדובר ביצירות לא פחות הזויות כך שהעתיד – אליבא ד'משתתפי תחרות העיצוב – צפוי להיות מעניין, בלשון המעטה.

וולוו אייר מושן (Air Motion):
הוולוו העתידית הזו תיוצר מסיבי פחמן סופר קלים וחזקים, ותציע 4 מושבים כאשר שניים מופנים לפנים ושניים לאחור. הקבריולה הדמיונית של וולוו מוזנת אף היא אוויר דחוס הנאגר במיכל מרכזי ומשם מוזרם לבוכנה הממוקמת בכל מנוע, המניע ובולם את הגלגלים. שיטה זו, לטענת יוצרי ה-Air Motion, יכולה בהחלט להפוך ליחידת כוח ריאלית בעתיד כאשר מינימום שימוש בחלקים נעים, חומר "דלק" בלתי מוגבל והאפשרות, בשעת צרה, למלא את המיכל עם משאבה ידנית מחזקים גישה זו.
לוס אנג'לס: מעצבים את מכונית המחר (חלק ב')
צילום: מנהל
וולוו אייר מושן – שניים קדימה שניים אחורה
סמארט 454:
ככל הנראה לא תזכה יצירה זו בשום תואר בתחרות העיצוב, בין היתר בגלל שכאן מדובר במכונית דו-מושבית, בניגוד לתנאי הסף להשתתפות בתחרות (הדורשים מקום לארבעה). אבל, סביר להניח שהסמארט 454 היא המופרכת מכולן; הרעיון כאן הוא בהליך הייצור ופחות במכונית עצמה, עליה לא נודבו פרטים רבים מדי. למעשה "נארגת" המכונית באמצעות רובוטי-אריגה סופר מתוחכמים ("שנראים חביבים כמו הסבתא שלנו", כך יוצרי הסמארט הזו...) שאורגים את המכונית לכדי יצירה מוגמרת מסיבי פחמן, סיבים מזכוכית ממוחזרת או מפלסטיק ממוחזר. זאת אומרת, בעתיד הלא רחוק מדי נכניס כמה רובוטים חביבים לחדר סטרילי, ולאחר שאלו יסיימו את פעילותם תצא תחת זרועותיהם המכונית אותה אתם רואים כאן. O yeah...
לוס אנג'לס: מעצבים את מכונית המחר (חלק ב')
צילום: מנהל
סמארט 454 – אורגים מכונית
מרצדס ביו-מי Biome:
הנדסה גנטית עתידנית וטכנולוגיות גידול אורגניות דמיוניות למדי הן שעומדות מאחורי המרצדס ביו-מי (Biome) – מעין קופה 4-מושבית קומפקטית. ובכן, המרצדס הזו תיוצר ב...חממה. "זרעים" ששובטו מחומר אורגני ייצרו את המרכב, הגלגלים ויחידת הכוח. לגבי זו האחרונה לא נמסרו פרטים מדויקים, למעט היותה ניזונה מדלק ביולוגי שגם הוא "יגודל" במעבדה, על בסיס עלי עצים. כמובן שהמשקל לא יעבור את ה-454 ק"ג, כל הרכב ניתן יהיה למחזור ומפעלי מרצדס יעברו הסבה לחממות אורגניות וגידול עצים וצמחים במיוחד עבור מכוניותיה. מה לא ברור כאן?
לוס אנג'לס: מעצבים את מכונית המחר (חלק ב')
צילום: מנהל
מרצדס ביו-מי תיוצר ב... חממה מזרעים ששובטו מחומר אורגני
מאיבאך DRS:
מה שנראה כמו בדיחה על חשבון מותג היוקרה הגרמני מסתבר כרעיון נלהב דווקא של אנשי מרכז העיצוב של דיימלר ביפן; המאיבאך של מחר תהיה ...ריקשה! פירוש שמה – DRS הוא ראשי תיבות של Den Riki Sha,
ריקשה חשמלית ביפנית. מדובר אכן ברכב מפואר המציע מקום לארבעה נוסעים, אשר המנוע (משהו חשמלי, לא נמסרו פרטים טכניים מפורטים) דואג לא רק לתנועה לפנים, לאחור ולפניות אלא גם לשמירת שיווי המשקל והטיית הקפסולה בתוכה ספונים היושבים על-פי הצורך. בדומה לקונספט Biome של מרצדס, גם המאיבאך הזו תיוצר מחומרים טבעיים, שעל-מנת לא לפגוע בסביבה יגודלו במעבדות מיוחדות. ואל דאגה – אם מסיבה כלשהי יחסר כוח ו"החשמל ייגמר" – דוושות תישלפנה וקדימה לעבודה! כמה דיוושים משותפים והמצברים (או מה שזה לא יהיה) יתמלאו מחדש. משום מה יש לנו תחושה שרוב רוכשי מאיבאך של ימינו יעדיפו משהו אחר לדפוק איתו הופעה בפתח המלון במונאקו, אבל יכול להיות שבעתיד הגישה תשתנה...
לוס אנג'לס: מעצבים את מכונית המחר (חלק ב')
צילום: מנהל
מאיבאך DRS ריקשה חשמלית
קאדילק Aera:
מסבך צינורות מחומרים מרוכבים ואולטרא קלים המצופים ביריעות שקופות קשיחות אמורים לאפשר משקל עצמי של 454 ק"ג בלבד לקאדילק עתידנית זו. המרכב, אם לא שמתם לב, הוא בתצורת קופה 2+2 והמנוע – הפועל על אוויר דחוס בלחץ מטורף – אמור לספק טווח נסיעה של 1,600 ק"מ, עד שייגמר לו האוויר...
לוס אנג'לס: מעצבים את מכונית המחר (חלק ב')
צילום: מנהל
קאדילק Aera טווח נסיעה של 1,600 ק"מ
שם הזוכה בתחרות יפורסם ב-18 בנובמבר, מן הסתם גם בליווי הסבר מעמיק לסיבת הזכייה.