אם חשבתם שטכנולוגיה ירוקה בכלי רכב הנה נחלת יצרניות המכוניות בלבד, טעיתם בגדול, תרתי משמע; יצרני המשאיות – שהגדולים שבהם הנם חלק מקונצרנים המייצרים מכוניות – משקיעים מחשבה, אמצעים ומשאבים הולכים וגדלים בניסיון להציע משאיות יעילות, נקיות וחסכוניות יותר. התובלה היבשתית, באמצעות משאיות, עוד רחוקה ממיצוי ומאחר ומדובר בקונספט בסיסי שקשה לשנותו – הובלת מטען גדול במשקל ובנפח, בבטחה ולמרחק רב – קשה להבחין בסגמנט המשאיות בקפיצות מדרגה דרמתיות כפי שאנו רואים בעולם המכוניות. אבל, ההתפתחויות "שם", בענף כלי הרכב הכבדים, צריכות לעניין את כולנו. הן משפיעות בסופו של דבר על מחירי רוב המוצרים אותם אנו צורכים, שכן, רובם עוברים בשלב זה או אחר בנגרר של משאית.

אחת הבעיות הבסיסיות במשאית נובע מגודלה, המשפיע בין היתר על ההתנגדות לרוח. יצרנית המשאיות הגרמנייה מ.א.ן (M.A.N) חשפה קונספט משאית בשם Concept S שאמור להציג את משאית העתיד, כאשר העיצוב לבדו יכול להיחשב למהפכה.
הקונספטS  הנו קונספט של משאית 'פול טריילר' בגודל מרבי המורשה לנוע על כבישי אירופה, קרי במשקל כולל של 40 טון ובאורך כולל ("סוס" ונגרר) של 16.5 מ'.
 
 
במ.א.ן קונספט S הושם דגש עיקרי על העיצוב האווירודינאמי. הנוסחה פשוטה: כמה שפחות התנגדות לאוויר משמעה שיידרשו מנועים פחות חזקים לביצוע אותן המשימות, מכאן שיהיו נקיים יותר וחסכוניים יותר. עם מקדם גרר של 0.30cd נמצאת המשאית הגדולה במגרש המשחקים של המכוניות היותר אווירודינמיות בשוק ובתחום לא מוכר באגף המשאיות. תוצאה זו התקבלה בין היתר הודות לשילוב בין מרכב קונבנציונאלי למרכב אחוד המשולבים זה בזה ומאפשרים חזית צרה וגבוהה, צורה עגלגלה ואווירודינאמית יחד עם שמירה על ממדים המקובלים במשאיות גדולות בנות ימינו. מיכלי הדלק משני הצדדים, למשל, משולבים ב'חצאיות' הצד וכמוהן (וכמו הספויילר הקדמי) משוכות עמוק למטה. ספויילר אחורי הממוקם על גג הקבינה מסית את הרוח מעל לגובה הנגרר והוא מתוכנת מחשב לנוע מעלה, מטה, לפנים ולאחור בהתאם לתצורת הנגרר למהירות הרוח, בכדי ליצור כושר צליחת רוח אופטימאלי. במ.א.ן מדברים על שימוש בחומרים מרוכבים קלי משקל שיורידו את המשקל הכולל ועל צמיגים סופר-מתקדמים להן התנגדות גלגול נמוכה ותצורה שאמורים להפחית את צריכת הדלק ואת הרעש.
לקונספטS  אין מראות קונבנציונליות. את תפקידן ממלאות מצלמות הממוקמות בתוך בתי המאותתים המובלטים בצידי המרכב. אלה משדרות את התמונה של הנעשה מאחור אל מסך LCD גדול הממוקם לנגד עיני הנהג.

במ.א.ן מצהירים על יכולות מבחינת ביצועים (כושר העמסה וגרירה, מהירות, ממדים) השווה למובילות שבמשאיות המודרניות כיום, אך עם ירידה של 25% בצריכת הדלק בהשוואה – הכל בשימוש במנוע קונבנציונאלי (בד"כ דיזל גדול עם כ-500 כ"ס). וזה ממש לא עניין של מה בכך. נתון צריכת הדלק המבטיח חיסכון של 25% בהשוואה למשאיות מקבילות ד'היום נחשב כבר עתה למהפכני ולמשמעותי ביותר בענף בו כל סנט לק"מ נחשב. בעתיד יש בכוונת מ.א.ן לבחון אופציות היברידיות שאמורות להוריד את צריכת הדלק עוד יותר ואין ספק שמדובר בתחילתה של מהפיכה בתחום, שגם אם לא כולנו מתרגשים ממנה כראוי, הרי שהשפעתה על כולנו תורגש בהחלט. בין היתר בכך שקונספט שכזה יגרור תגובות מצד יצרניות נוספות.
במ.א.ן מתעתדים להשתמש בקונספטS  כפלטפורמת ניסויים בשנים הקרובות, לקראת השקת מוצר מוגמר.

M.A.N הוקמה ב-1758 והיתה אחת החברות שייסדו את התעשייה הכבדה בגרמניה. למעשה, קוריוז מעניין טמון בעובדה שזו הלכה למעשה יצרנית הרכב הוותיקה בעולם, הפעילה מאז הקמתה ועד היום ברצף ותמיד עסקה ביצור מנועים, משאבות, ציוד כבד וכלי רכב. בעל המניות הראשי בקונצרן כיום הוא פולקסווגן עם כ-30%. למ.א.ן מחזור מכירות שנתי של כ-15 מיליארד יורו והקונצרן מעסיק למעלה מ-50,000 עובדים.