לנצ'יה דלתא
כמעט עשור לאחר שנפרדה מהשוק המקומי, לנצ'יה חוזרת לארץ. היבואנית, חברת סמל"ת, אף חנכה היום (ב') אולם תצוגה חדש שיוקדש לה. את חזרת המותג האיטלקי בעל ההיסטוריה המפוארת מוליכה הדלתא החדשה, מכונית מיוחדת שהושקה באירופה לפני כשנתיים. למעשה, עד הצגת הדור הבא של האפסילון הקטנה, שעשויה להגיע אלינו באמצע 2011, הדלתא תהיה המכונית היחידה של המותג בארץ.
הדלתא מוגדרת כמשפחתית קומפקטית, ומבוססת על פלטפורמת פיאט בראבו. אלא שעם בבסיס גלגלים מוארך (270 ס"מ), היא דומה במידותיה למשפחתיות גדולות (כמו מאזדה 6 למשל, שבסיס הגלגלים שלה עומד על 272.5 ס"מ). היא מצוידת במנוע 1.8 ליטר טורבו-בנזין החדש של קבוצת פיאט, שמייצר 200 כ"ס, ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. עם מהירות מרבית של 230 קמ"ש ותאוצה ל-100 בתוך 7.4 שניות, הביצועים נאים בהחלט. את התחושות מהכביש נעביר לכם בימים הקרובים.
הדלתא תגיע לארץ בשתי רמות גימור: גולד וקומפורט. הראשונה כוללת מערכת שמע, בקרת אקלים מפוצלת, ריפוד עור משולב עם בד, וכמובן שש כריות אוויר, ותעלה 170,000 שקל. גרסת הקומפורט, שתעלה 195,000 שקל, תקבל בנוסף גג זכוכית פנוראמי נפתח, תפעול חשמלי למושבים וריפוד עור מלא. לפי אורי להב, מנכ"ל סמל"ת, הציפייה היא למכור כ-50 מכוניות עד לסוף השנה, ובין 300 ל-500 מכוניות במהלך 2011. בסמל"ת מתכוונים להציב את המכונית מול אודי A3, אך גם כאלטרנטיבה למכוניות מנהלים כמו סקודה סופרב ופולקסווגן פאסאט.

ועכשיו זה רשמי: לנצ'יה שוב בישראל
צילום: מנהל

לנצ'יה כאמור יוצאת לדרך עם דגם אחד, אבל מגוון הדגמים בשוק הישראלי אמור לצמוח בשנים הקרובות. לפחות חמישה דגמים חדשים יצטרפו למבחר של לנצ'יה עד 2012, בין היתר תודות לקשר עם קרייזלר, הנמצאת אף היא בבעלות פיאט. דבר זה יפעל לטובת היבואנית.

עם הגעת לנצ'יה, מגשימה סמל"ת את הבטחתה להביא לארץ את כל מותגי פיאט. זאת, אחרי שלפני חודשים ספורים השיקה כאן את מותג המכוניות הספורטיביות אבארט.