פורד פיאסטהלפורד תוכניות גדולות עבור הפיאסטה המצליחה. בשנה הבאה תושק גרסת מיקרו-ואן לסופר-מיני, שתיקרא ככל הנראה פורד B-Max. במקביל, ועל אותו הבסיס, תושק גרסת הנעה כפולה קרבית יותר. מדובר בהרחבת היצע פורד פיאסטה, כאשר גרסת השטח תהיה אחות קטנה לרכב הפנאי הקומפקטי פורד קוגה, המבוסס על פורד פוקוס.

אב-טיפוס של הפיאסטה כפולת ההנעה נצפה כבר מוסווה היטב בכמה אתרים באירופה, כאשר קל לזהות את המקור שאת קווי העיצוב שלו שימרו, עם שינויים מתבקשים כמו הגבהת המרכב והגדלת פתחי הגלגלים והגלגלים עצמם. בשלב זה מתנהל הפרויקט בחשאיות רבה ולמעט פרטים ויזואליים ועצם הליך הפיתוח, לא דלפו נתונים כלשהם מפורד. סביר להניח שהיצע המנועים ידמה למוכר מהפיאסטה הנוכחית, ושיוצעו גרסאות הנעה קדמית וכפולה. שמועות מרמזות גם על גרסה חמה שתוצע לקראת הצטרפות הפיאסטה לסבב הראלי העולמי. בפורד רואים כמתחרים עיקריים לפיאסטה לשטח את מיני קאנטרימן וניסאן ג'וק החדשים.

פורד B-Max – ממנו תיגזר הגרסה "לשטח" – ייוצר במפעל פורד ברומניה, עם יעד מכירות של 150,000 יחידות בשנה. הגרסה לשטח תהיה פופולארית פחות מגרסת המיקרו-ואן עליה היא תתבסס, אך חשובה תדמיתית באירופה ובארה"ב. היא עשויה להיות רלוונטית בגרסה מוזלת ומאובזרת פחות גם בשווקים מתפתחים, דוגמת ברזיל, רוסיה, הודו וסין.