אופל אסטרה GTC. תצוגה בדרך לייצור
אופל תציג בתערוכת פריז בשבוע הבא את האסטרה GTC, גרסת ביצועים למשפחתית הקומפקטית שלא משווקת בישראל. האסטרה עשויה להיות אחת מהמכוניות העיקריות בהחדרה המחודשת של המותג לישראל, הפעם תחת יבואנית חדשה (שלמה sixt) במקום חברת UMI.
האסטרה GTC מוגדרת כמכונית תצוגה, אך היא רומזת באופן ברור על שני דגמים בהיצע העתידי של אופל: הן על גרסת שלוש הדלתות הרגילה, שתוצע עם מנועי האסטרה הוותיקים, והן על גרסת הביצועים שתכונה OPC. רמז לזו האחרונה ניתן למצוא במפרט הטכני החלקי שפורסם בימים אלה, ושמדבר על לא פחות מ-290 כ"ס ממנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם הזרקה ישירה. נתון זה ייתן ל-OPC יתרון משמעותי על יריבותיה העיקריות, בהן רנו מגאן ספורט (2.0 ליטר, 250 כ"ס) ופולקסווגן גולף GTI (עם 210 כ"ס בלבד ממנוע 2.0 ליטר). ה-OPC מסתמנת כחזקה יותר גם מפורד פוקוס ST הבאה, שתציע 250 כ"ס ממנוע 2.0 ליטר.
פרטים חדשים: אופל אסטרה GTC
צילום: מנהל
אחרי שפרסמה לפני כשבועיים תמונות מרכב ראשונות, אופל מפרסמת כעת תמונות חדשות – הפעם גם של תא הנוסעים. כאן ניתן לזהות דימיון רב מאוד לתא הנוסעים של הדגם הרגיל, כמו גם תיבת שישה הילוכים ידנית שתשמש את הדגם הספורטיבי. ה-OPC תצויד גם בדיפרנציאל מוגבל החלקה, ובמתלים מתכווננים. בגרסת התצוגה יש חישוקי "21, שלא צפויים להגיע לייצור. במקומם ניתן לצפות לחישוקי "18 או "19 לכל היותר.

אופל אסטרה החדשה הוצגה לראשונה בשנה שעברה, בגרסת חמש דלתות שימושית. בתערוכת פריז תערוך גרסת סטיישן הופעת בכורה, ולצידה גרסת שלוש דלתות באיפור תצוגה. זו האחרונה צפויה להבשיל לדגם סדרתי לכל המאוחר בתערוכת ז'נבה הקרובה בחודש מרץ 2011. דגם ה-OPC הספורטיבי יוצג ככל הנראה בתערוכה לאחר מכן, פרנקפורט 2011 שתיערך בספטמבר.