את מנועי הבוקסר של סובארו מהדור הנוכחי (השני במספר) אנו מכירים מזה שנים רבות – כבר שני עשורים – בכמה וכמה גלגולים: בנפחים מ-1.5 ל' ועד 2.5 ל', עם ובלי טורבו, ובשימושים מאימפרזה בסיסית צנועה ועד רפליקות-ראלי רושפות אש. קשה להאמין, אבל כל המנועים הללו מתבססים על אותו תכנון מלפני 21 שנים, כאשר מנוע זה ערך ב-1989 את הופעת הבכורה יחד עם הלגאסי הראשונה. מאז עבר כמובן המנוע תהליך מתמשך של ליטוש ושיפור אך בלי לשנות את הבסיס.
ועכשיו הגיע הזמן לחדש. סובארו חשפה אתמול (יום ה') את הדור הבא של מנוע הבוקסר, אשר מיוצג בשלב זה על-ידי מנוע אטמוספירי בנפח 2.0 ל'. לא מדובר ממש במהפכה: ההספק המירבי נותר ללא שינוי לעומת המנוע המקביל הנוכחי, ויש רק גידול זניח במומנט. אבל סובארו ביצעה שינוי מהותי בממדי המנוע החשובים: במקום קדח צילינדר על 92 מ"מ במנוע הנוכחי עם מהלך של 75 מ"מ (תצורת Oversquare), המנוע החדש מקבל תצורת Undersquare עם קדח של 84 מ"מ ומהלך של 90 מ"מ. היתרון של מהלך ארוך הוא יעילות גבוהה יותר בסל"ד נמוך ובינוני, התחומים בהם פועל המנוע רוב הזמן ובהם חשוב להשיג תפקוד אופטימלי של המנוע לטובת צריכת דלק ופליטת מזהמים. תזמון משתנה של כל השסתומים, יניקה ופליטה, תורם גם הוא לגמישות וליעילות. הוגבר השימוש בחומרים קלים לרכיבים פנימיים נעים, ויש גם משאבת שמן קומפקטית ויעילה – שינויים התורמים להפחתה של 30% באובדני חיכוך. תכנון מחודש של סעפת היניקה מביא גם הוא ליעילות מוגברת של המנוע ולחסכון בדלק. עוד אומצה מערכות לצינון גזי הפליטה המוחזרים למנוע (EGR), ויש מערכות קירור נפרדות לבלוק ולראש המנוע.
השימוש הראשון של הבוקסר דור-שלישי החדש יהיה בפורסטר, ומשם כמובן יתפשט לדגמים אחרים – ונפחים אחרים, מן הסתם.