אראש AF10
אחרי הבטחות חוזרות ונשנות מכונית העל החדשה/ישנה יוצאת לדרך. האראש Arash) AF10) הבריטית, תערוך הופעת בכורה בתערוכת MPH בנובמבר בהשתתפות כוכבי תוכנית הטלוויזיה המוטורית טופ-גיר (לונדון ב-4-7 בנובמבר ובבירמינגהם ב-11-14 בנובמבר).
כפי שכבר סיפרנו לכם בעבר, ה-AF10 היא מכונית על דו-מושבית עם שלדת סיבי-פחם, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת 6 יחסי העברה. מנוע ה-V8 בנפח 7.0 ליטר במקור מגיע משברולט קורבט Z06, אלא שבניגוד לפרסומים בעבר, יחידת הכוח הזו אינה מסתפקת ב-500 סוסים "בלבד" אלה מנפקת 550 כ"ס וכמעט 66 קג"מ. למען הסר ספק, גם הנתון הזה הוא בגדר צניעות מופלגת שכן כבר הוכח שניתן לסחוט ממנוע זה הרבה יותר, כך שהפוטנציאל לעוד יותר כוח וביצועים קיים. ואם כבר נגענו בנקודה זו, בשלב זה אראש אינה מפרסמת נתוני ביצועים של המכונית. עם זאת היצרנית מבטיחה כי מדובר במכונית ש"תתמודד עם מכוניות ביצועים מבוססות", רמז לדגמי פרארי ולמבורגיני בעיקר, אך לא רק.
לטענת מקים החברה, אראש פארבוד, ה-AF10 היא פרי פיתוח שארך ארבע שנים. היא צפויה להצטרף לרשימת העילית של תעשיית הרכב, שכוללת מכוניות מבית ספייקר, קוניגסג ובוגאטי, מבחינת ביצועים ומחיר. פרטים נוספים אודותיה צפויים להיחשף בסמוך לתערוכת MPH.