86 ק"מ היה אורכו של הספיישל סטייג' הראשון בראלי דרך המשי 2010. אולם, אל תתנו למספר המועט לבלבל אתכם – היו אלה קילומטרים רטובים, חוליים, ביער רוסי. חברו זאת לניווט קשה למרות שהובטח אחרת – והנה היום הראשון נראה באור שונה לפתע.

אבל אין מה להקדים את המאוחר. כזכור, אתמול הוכנסו רכבי המרוץ לפארק הפרמה, בסיום שלב הבדיקות הטכניות. הפארק עצמו ממוקם בצמוד לכיכר העיר ששימשה תפאורה נאותה לטקס הפתיחה של המרוץ. בזה אחר זה עלו הצוותים על רמפה גבוהה, לקול תשואות הקהל הרב שהגיע להשתתף בחגיגה. כרוז מצוחצח סיפר בקצרה על ההיסטוריה של כל צוות בעוד עדת הצלמים הנציחה את המאורע מכל זווית אפשרית.

עם הירידה מהרמפה המדוברת, החל למעשה הסטייג' הראשון של המרוץ. הסטייג' החל בקטע קישור בן 159 ק"מ, רובם על כביש מהיר ואיכותי, אותו עזבו המתחרים לטובת הספיישל סטייג' – אותם 86 ק"מ מפסקת הפתיחה. לקינוח, גמעו הצוותים עוד 170 ק"מ בכבישים משובשים, עד למחנה הלילה בסטראיה רוסה.

צוות פויינטר-ליוגב, מספר 114, מעדכן כי החששות מהגשם היו במקום, אולם ההערכות עשתה את שלה. רז הימן סיפר כי היה זה סטייג' מהסוג שהוא לא חווה מעולם, בבחינת "הכל חדש" – מסלול מאוד מהיר, עצים, תעלות נבזיות, שלוליות מים משפריצות והרבה אדים בתא הטייס. שלולית אחת אף הגדילה וערכה פגישה אישית מאוד עם הלל סגל, הנווט של הצוות, שלא סגר את חלון האוורור בגג הרכב ומצא עצמו רטוב לפתע.

במסגרת הערכות לנהיגת חורף, הצטיידו השניים במגב מאסיבי בו השתמשו מבפנים, והוא סיפק את הסחורה. מסנן האוויר החיצוני התמלא במים ונקדח בערב לטובת הימים הבאים. גם המגבים ומיכלי המים המוגדלים הוכיחו את עצמם ותפקדו היטב. בסיום, התמקמו רז והלל במקום העשירי הכללי (01:15:33).
צוות טלפארמה, מספר 128, נהנה מיום ללא אף תקלה טכנית, אולם בזבז דקות יקרות עקב בעיות ניווט. כאמור, הנסיעה ביער לא הייתה פשוטה בהיבט זה, ובאחת הפעמים, משלא הצליחו להתגבר על הברבור, בחרו לעקוב אחר מתחרה אחר למספר דקות, עד להתאפסות.

את מלחמתם באדים עשו ניצן שקל ודובי נוימן בעזרת מטלית פלא שנקנתה בגרמניה יחד עם נוזל יעודי למניעת אדים. השילוב הקטלני היה מוצלח ועורר קנאה אצל מתחרים אחרים. עוד בבוקר החליטו השניים לא לנסוע מהר מדי ולתת לעצמם הזדמנות להתאקלמות – הם לא התרגשו יותר מדי כשעקפו או נעקפו ובסך הכל מדווחים על יום מוצלח. בסוף היום הם סיימו במקום ה-28 (01:29:54).

לצוות אבסולוט – להבדיל מלשני הצוותים הקודמים – הייתה זו טבילת האש הראשונה בראלי בין לאומי. למי שלא בקיא בעניין, נספר כי בראש ובראשונה מדובר בשיטת ניווט שונה לחלוטין מזו הנהוגה בליגה הישראלית וכי יש אין ספור אפשרויות לטעות. בנוסף, מדובר ברכב חדש, עם בולמים חדשים, צמיגים חדשים ועוד. על מנת להקל על עצמם, נסעו עופר קוקוס ונועם שמיר הרבה יותר לאט ממה שהם רגילים, אולם הייתה זו החלטה חכמה לדבריהם. מחר הם כבר יעלו את הקצב. את היום הראשון הם סיימו במקום ה-32 (01:34:03).

ברמה העולמית, מנצח הסטייג' הוא טוארג מספר 101, אותו נהג ג'יניה דה ויליארס, שסיים את 86 הק"מ בזמן של 54:58 דקות. בקטגוריית המשאיות היה זה ולאדימיר צ'אגין והקמאז מספר 205 שעצרו את שעון העצר לאחר 01:04:51 שעות.

היום, יום ראשון, 12.9.10, יזנק המרוץ לסטייג' השני. יום זה יחל בקטע קישור באורך של 184 ק"מ, יעבור לקטע מדוד באורך של 105 ק"מ ולאחריו קטע קישור באורך 131 ק"מ. בהמשך יהיה קטע מדוד נוסף באורך 100 ק"מ שיסתיים בקטע קישור באורך 110 ק"מ, ובסך הכל – 630 ק"מ.
לאתר פול גז לחצו כאן