הנהג איחר, וקילל (אילוסטרציה)
כך ייעשה לנהג מונית שמקלל נוסעת. בית משפט השלום בתל-אביב פסק לאחרונה קנס בסך 10,000 שקל לנהג מונית שקילל ואיים על נוסעת שהעירה לו על איחור. בנוסף, רישיונו נשלל ל-45 יום והוא נדרש לשלם 6,000 שקל כפיצוי לנוסעת בגין עוגמת הנפש.
המקרה החל בהזמנת מונית "ספיישל" מתל-אביב לבית החולים בילינסון בפתח-תקווה. נהג המונית איחר להגיע בשעה שנקבעה, ולאחר שנשאל על-ידי הנוסעת מדוע איחר, קילל אותה ואיים להוריד אותה מהמונית, כך על-פי פסק הדין. הנהג אף איים לגרום לפיטוריה של הנוסעת, העובדת כאחות בבית החולים בילינסון.
במהשך הנסיעה סירב הנהג להוריד את הנוסעת בבית החולים, והתעקש לקחת קודם לכן נוסעת נוספת שישבה במונית לבית החולים שניידר. זאת, למרות שהנוסעת השנייה הסכימה לבקשת התובעת לעבור קודם בבית החולים בילינסון. לאחר הנסיעה, החליטה הנוסעת לפנות בתלונה למפקח על התעבורה במשרד התחבורה, ובעקבות חקירה שבוצעה הוחלט להגיש תביעה נגד הנהג.
בהתייחסו לעובדות המקרה, אמר השופט בני שגיא כי "כאשר אמירות כאלה נשמעות מפי נהג מונית אשר אמון על מתן שירות ראוי והוגן לציבור יש לראות בכך חומרה יתרה". השופט פסק כי מלבד תשלום 16,000 שקל כפיצוי לנוסעת וקנס למדינה, הנהג נדרש לחתום על התחייבות בסך 7,500 שקל להימנע מעבירה דומה. כמו כן, נקבע כי מלבד שלילת הרישיון ל-45 יום, על הנהג נגזר עונש של שלילת רישיון לתשעה חודשים על תנאי למשך שלוש שנים.
על הפסיקה השפיע לדברי השופט גם עברו של הנהג, שהורשע פעמיים בעבירה דומה: "מדובר באדם שמתקשה לנצור את לשונו, להפנים את האחריות הטמונה בתפקידו ולהתנהג באופן המקובל והמצופה מנהג מונית", קבע השופט.