אופל אינסיניהראשית שלא יהיו לכם ספקות: חברת UMI אמנם לא השקיעה בשנים האחרונות באופל, אך באופן ברור היא לא רצתה להיפרד מהמותג עימו היא בקשר כבר עשרות שנים (דרך ליאו גולדברג). רק לפני זמן קצר ספרו לנו אנשי החברה על הכוונה להשיק מחדש את אופל בארץ עם ארבעה דגמים: אסטרה, אינסיניה, זפירה וקורסה. ההערכות למהלך מבחינתם כבר החלה ואם לא די בכך רק לאחרונה הם פתחו במאמץ שיווקי חדש עם אופל קורסה המשופרת.

UMI מעבירה את אופל לשלמה שמלצר

אופל לפי אנשי UMI הייתה מוכנה בגלגול החדש לבוא יותר לקראת היבואן הוותיק במחירים וגם שער האירו הפך תחרותי יותר. מצד שני ברור שאופל רצתה שהתהליך הזה יגובה בהקמת רשת נפרדת (לפחות של אולמות תצוגה) והתחיבות על כמויות אותה לא רצו ב-UMI לקבל.

באופן ייחודי בשוק המקומי ג'נרל מוטורס הינה שותפה ביבואן הישראלי ולכן ברגע הראשון לא ברור כיצד ויתרה על המותג שבבעלותה המקומית. הרי זה מהלך נדיר. אבל ברור שהנזק מבחינתה אינו גדול. אחרי סאגת המכירה של אופל, עדיין לא ברור אם עתיד היצרן תחת ידי ג’נרל מוטורס מובטח. מצד שני מעבר להתמקדות המדוברת של הג'נרל סביב מותגי הליבה האמריקניים, זוכה ביואיק לתשומת לב גדולה יותר וקרבה להפוך למותג גלובאלי. זאת בייחוד בזכות הצלחתה בסין. המשמעות היא שהחפיפה שלה למוצרי אופל הולכת וגדלה. כבר היום יודע היבואן המקומי שהוא עתיד לקבל ב-2011 את הריגל, למעשה מהדורה "אמריקנית" לאינסיניה של אופל. בהמשך עשויה להגיע אלינו גם מכונית על בסיס פלטפורמת שברולט קרוז. מדובר במכונית שתימכר בסין כביואיק אקסל ותיוצר בעתיד גם בארצות-הברית (תחת שם אחר). במצב כזה, כאשר מותג ביואיק ממלא מקום גדול בהרבה בין קאדילק לשברולט, וכאשר מחיריו תחרותיים יותר, נחיצות אופל במגוון של UMI הופכת לפחות ברורה.
אופל לשלמה שמלצר: תמונת מצב
צילום: מנהל
אופל מריבה – בינתיים לא תגיע

הבחירה של אופל וג’נרל מוטורס בשלמה שמלצר, שכבר שנים מנסה לחזור לתחום היבוא (למעשה מאז נלקחה מימנו סקודה ע"י צ'מפיון מוטורס) הייתה הגיונית במובנים רבים. קבוצת שלמה נבחרה בין היתר בגלל כוח הקניה העצום דרך חברות ה-ליסינג וההשכרה שלה. לכן לא קשה לה להתחייב על כמויות. בג'נרל הרי מכירים היטב את השוק המקומי ומעדיפים לשמור את שלמה קרוב אליה. כשותפה של ג'נרל היא תצטרך לקנות גם מכוניות של שברולט מאנשי UMI ו...ג'נרל מוטורס.

מבחינת שלמה החברה תוכל להשתמש במכוניות אופל כקלף מיקוח כדי לקבל הנחות גדולות יותר מיבואנים אחרים. יש להניח ששלמה תתמקד באותם דגמים בהן רצתה UMI לעשות זאת ובראשם האסטרה. אך העובדה שכעת אין לאופל תחליף מבית ושיש כוח קניה גדול במשפחה תגדיל את הכמויות באופן מהותי.
מה שברור לפחות כרגע שהמעבר של אופל לא יקרה מהיום למחר. UMI תמשיך לשווק את הקורסות שברשותה כנראה לתוך 2011, והמעבר יהיה הדרגתי ויבוצע בשילוב כוחות ושיתוף פעולה.