תמונת אילוסטרציה מתערוכת פריז 2008
אחת לשנתיים וכמעט תמיד בתקופת החגים שלנו, לובשים אולמות התערוכה שבפורט וורסאי מדי חג ועוטים דגלים, כרזות וצלילים. האתר שממוקם ממש מעל ה'פריפריק', כביש הטבעת המפורסם שמקיף את העיר פריז, הופך מוקד לחגיגה מוטורית צבעונית ומרהיבה שלא פעם מתפרשת גם לאזורים אחרים בעיר. למשל לשדרות האליזה המהודרות עם אולמות התצוגה המרהיבים שבהם.

מבין כל תערוכות הרכב החשובות בעולם זו שנערכת בפריז היא החביבה עלי. ובאמת איך אפשר שלא לאהוב תערוכה שנערכת בעיר האורות המסוגננת, מה שמבטיח שיש חיים יפים גם אחרי נעילת שערי האולמות. איך אפשר שלא לחבב תערוכה שלובשת תמיד מדים חגיגיים, יחד עם כל המציגים, לקראת האירוע. ובנוסף מבחינת הקהל הרחב קל לשלב ביקור בתערוכה עם הטיול שלפני או אחרי. הרי מי אינו מחפש הזדמנות לבקר בפריז.

גם מימדי התערוכה זוכים לאהדה: היא לא קטנה מדי, כמו ז'נבה למשל, אבל גם לא ענקית כמו פרנקפורט. תערוכת פריז, אמנם גדלה בשנים האחרונות ודורשת כבר הליכה לא מבוטלת בין העמדות והאולמות. ועדיין אפשר לראות כמעט הכל ביום אחד.

גם לקטנים
אז אם אתם כבר מגיעים לתערוכה הפריזאית, וזה בהחלט מומלץ, קחו בחשבון להקדיש קצת זמן לתצוגה הקלאסית המסורתית (אולם 8) שהינה תמיד מהנה, עם נושאים מעניינים. כדאי לבקר באולם המוקדש למכוניות המיקרו הצרפתיות (אולם 3) איזוטריה מקומית איטית למדי שאינה דורשת רישיון נהיגה. שימו לב גם לביתני השיפורים והדגמים שיעניין את האספנים שביניכם. המעוניינים יכולים לזכות בהדגמות של כלי השטח, לראות בדרך כלל גם תצוגה של מכוניות משומשות למכירה. יש אפילו מסלול קרטינג מהנה (אולם 7) עם מכוניות חשמליות ושקטות. גם לילדים יש מה לעשות בפריז יש פינת משחקים מוטורית, לימוד נהיגה למתחילים ואפילו מיני-קרטינג בהשראת הסרט "מכוניות" ובשיתוף דיסני (אולם 4).

כמה ואיך
ההגעה באמצעות המטרו קלה למדי, לקראת קצהו של קו 12 (תחנת פורט וורסאי) או תחנת באלארד בקו 8. ניתן להגיע גם בקווי האוטובוס 39 ו-80 או ברכב – חניה יש בשפע והארגון טוב. מחיר הכניסה – 12 יורו למבוגר ו-6 יורו לילד (עד גיל 10) – אפילו לא יקר, בוודאי אם אתם משווים את התמורה לתערוכה המקומית שלנו.
התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב בין ה-2.10 – ועד ל-17.10 ושעות הפתיחה הן בין עשר בבוקר לשמונה בערב למעט בשני ימי החמישי (7 וב-14) אז תינעל התערוכה בעשר בערב.
זה המקום לציין שיש שפע מלונות סביב אולמות התערוכה ממגוון רשתות ומחירים, אבל לטעמינו עדיף להניח את הראש ברבעים היותר מעניינים וחיים של העיר ולהגיע במטרו. לפעמים זה אפילו יותר זול ותמיד זה יותר מהנה.

אלה מכם שאינם מתכננים להגיע לתערוכה מוזמנים לבקר את האתר. אנחנו נסקר עבורכם את התערוכה ונציג בדף זה את כל המידע עבורכם.
ראיונות בלעדיים עם בכירי התעשיה בעולם:
ראש פרויקט פורד פוקוס – כל הפרטים מהאיש שבפוקוס
ראש מחלקת העיצוב האירופית של מאזדה – רוצים להרגיש כמו ב.מ.וו
מעצב מיני – "החזרנו את ההנאה לקטנות"
מעצבי ב.מ.וו – על ה-6 החדשה והכיוון העתידי
מעצב אודי קוואטרו – "זו הייתה החלום שלי"
ראש מחלקת העיצוב של פורשה – החיים והאתגרים בתוך משפחת פולקסווגן
מנהל השיווק של לוטוס – התוכנית הגרנדיוזית לתחייה מחדש
האחראי על הפיתוח בבנטלי – הקונטיננטל GT היא ה-911 שלנו
ראש מחלקת העיצוב של וולוו – תחילתו של העידן הסיני
א אבארט 500C אסה-אסה – גרסאת ביצועים עם גג מתקפל
אבארט פונטו איוו אסה-אסה – עירונית קטנה עם 180 כ"ס
אודי אי-טרון ספיידר - קבריולה עם הנעת כלאיים
אודי קוואטרו – קופה-קונספט עם 408 כ"ס, מחווה לקוואטרו המקורית
אופל אסטרה ספורט טורר – גרסת סטיישן
אופל אסטרה GTC – רומזת על גרסאות הביצועים (תמנות ריגול)
אינפיניטי G קבריולה IPL קונספט – גרסת שרירים נטולת גג
אינפיניטי חשמלית – מידע ראשוני על חשמלית יוקרתית ב-2013
ב ב.מ.וו X3 חדש – הדור החדש של רכב-הפנאי הבינוני
ב.מ.וו סדרה 6 קונספט – הסדרתית אצלנו ברבעון השני של 2011
ה הונדה ג'אז הייבריד – גרסת כלאיים מתונה
ט טויוטה ורסו-S – מיקרו-וואן שיתחרה בקיה סול
י יגואר C-X75 – מכונית-על חשמלית אקזוטית עם 780 כ"ס! (גם וידאו)
יונדאי i10 – מתיחת פנים למכונית העירונית (פרטים ראשונים)
יונדאי ix20 – מחליפו של המטריקס ואח תאום לקיה סול (איור פרטים ראשונים)
ל לוטוס אספריט, אלאן, אליט, איטרן, אליז – 5 דגמים ליצרנית נישה. עידן חדש בפתח
לוטוס אבורה S – עם 350 כ"ס ממנוע טויוטה קאמרי מוגדש
לוטוס אליט קונספט – ספורטיבית-אקזוטית עם 4 מושבים
למבורגיני יוטה – טיזר למחליפת המורצ'ילגו
למבורגיני Sesto Elemento – "האלמנט השישי", מכונית תצוגה סופר קלילה (גם וידאו)
לקסוס IS – שינויי קוסמטיים קלילים ועדכון לתיבת ההילוכים

מ מאזדה 2 – מתיחת פנים לסופר מיני הנמכרת ביותר בישראל
מאזדה שינארי – סדאן-קופה קונספט שפותחת עידן עיצובי חדש במאזדה
מזראטי גראנטוריזמו MC סטרדלה – 450 כ"ס ויותר מ-300 קמ"ש
מיני סקוטר E – המותג מנסה לחדור לתחום הדו-גלגלי עם קטנוע חשמלי (איור)
מיני קנטרימן WRC – נציגת מיני לאליפות הראלי העולמית
מרצדס CLS חדשה – דור שני לסדאן המסוגננת
נ ניסאן טאונפוד – עירונית האמורה לשלב בין משרד, רכב פנאי ומסחרית קטנה
ס סאאב 9-3 אי-פאואר קונספט – סאאב מצטרפת למירוץ החשמלי
סיאט IBE קונספט – הקופה החשמלית חוזרת
סיטרואן C4 חדשה – דור חדש למשפחתית הצרפתית
סיטרואן DS4 – משפחתית יוקרתית
סיטרואן C4 פיקאסו – רענון קוסמטי קליל
סיטרואן לקוסט קונספט – באגי שובב שנבנה בשיתוף מותג ההלבשה הפופולרי
סיטרואן DS3 גרסת WRC – נציגת סיטרואן לאליפות הראלי העולמית
סמארט קטנוע חשמלי – המותג פולש לתחום הדו-גלגלי עם קטנוע חשמלי (איור)
סקודה אוקטביה גרין אי-ליין - חשמלית צ'כית ראשונה

פ פולקסווגן פאסאט חדשה – דור שביעי למכונית המנהלים (גם וידאו) (פרטים ראשונים) (ידיעה מלאה)
פורד פוקוס ST – משפחתית עם 250 כ"ס (טרום חשיפה)
פורד פיאסטה WRC – נציגת פורד לאליפות הראלי העולמית
פורשה 911 קאררה GTS – תגשר בין הקאררה S ל-GT3 (כולל וידאו)
פורשה 911 ספידסטר – עוד גרסה מיוחדת בייצור מוגבל ותג מחיר אסטרונומי
פיג'ו 508 – מחליפת ה-407
פיג'ו EX1 קונספט – חוגגים 200 עם רודסטר חשמלית שוברת-שיאים
פיג'ו HR1 - עוד רמז למחליפת ה-207
פרארי 599 SA APERTA – חוגגים את יובל ה-80 לייסוד פינינפארינה
ר רנו DeZir קונספט – חשמלית ושמה תשוקה (טרום השקה) (יש גם וידאו)
רנו לגונה – מתיחת פנים והיגוי אחורי
ש שברולט אורלנדו – מחליפו של הוויואנט עם עוד זוג מושבים (גם וידאו)
שברולט אוויאו חדשה (5 דל') – עיצוב דינמי, מנועים חזקים, ותיבת 6 היל' אוטו' (גם וידאו)
שברולט ספארק וודי וואגון קונספט – לוחות דמויי-עץ בסגנון שנות ה-50
שברולט קפטיבה – עדכוני עיצוב ומנועים חדשים (גם וידאו)
שברולט קרוז האצ'בק – אצלנו במחצית השניה של 2011 (גם וידאו)