סבסטיאן לואב קבע כבר עשרות שיאים במסגרת אליפות העולם בראלי. ממספר הניצחונות הגדול ביותר (59, נכון להיום), דרך מספר הניצחונות הרצופים הרב ביותר (6, פעמיים), מספר הניצחונות הרב ביותר בעונה (11, ב-2008) ועד כמובן מספר אליפויות העולם (6, והיד עוד נטויה). כעת הוא מצרף עוד שיא לאוסף – מספר הניצחונות הרב ביותר באותו הראלי. חתן השמחה הוא ראלי גרמניה, המרוץ שפתח את שרשרת הניצחונות האדירה של לואב בשנת 2002. השנה, בפעם השמינית בה מתקיים הראלי, זוכה בו לואב בפעם השמינית גם כן.
סבסטיאן לואב וכמה מעופפים

כך שאתם מבינים, הניצחון הזה לא הגיע בהפתעה. עוד לפני תחילת המרוץ אמר לואב כי הוא מצפה לנצח ואף טען שהתחרות הקרובה ביותר תהיה ככל הנראה מבית – הנהג השני של סיטרואן, דניאל סורדו, הוכיח את עצמו על אספלט בשנים האחרונות. גם הצעיר המבטיח סבסטיאן אוגייר וכמובן פטר סולברג הוותיק היו בעלי פוטנציאל גבוה כאן. את אנשי פורד הוא בכלל לא הזכיר – מה לעשות שהפוקוס הזקנה כבר לא תחרותית על אספלט...

זה התחיל, כמובן, בניצחון של לואב בסטייג' הראשון. משם החלה שרשרת ניצחונות בסטייג'ים שהופרעה פעם אחת ע"י ניצחון של פטר סולברג בסטייג' 4, אך נהג הסיטרואן הפרטית הלך רחוק מדי בסטייג' 6, החליק מהכביש ואיבד כשתי דקות. נהג נוסף שאיים על מעמדו של לואב בראש הטבלה הוא חברו לקבוצה דני סורדו, שקיבל נווט חדש והציג קצב מרשים מאוד, כשהוא חוטף מספר ניצחונות בסטייג'ים מידי לואב. לקראת אמצע הראלי הוא קיבל הוראות מראשות הקבוצה להוריד קצת את הקצב בכדי לסיים במקום השני אחרי לואב, וכך אכן היה.
קבוצת הג'וניורים של סיטרואן זכתה גם היא להצלחה בראלי – אוגייר סיים שלישי בעוד קימי רייקונן, אלוף הפורמולה 1 לשעבר, הצליח להכנס בפעם הרביעית השנה לתוך הנקודות במקום השביעי. קבוצת פורד, לעומת זאת, סבלה מראלי קשה – לאטוולה אמנם הציג קצב תחרותי והשתפר משמעותית על האספלט, אך סבל מספין באמצע הראלי, שאיבד לו זמן והציב אותו במקום הרביעי. הירבונן כבר היה ממש מסכן – בסטייג' 13 הפסיקה תיבת ההילוכים שבמכוניתו לתפקד והוא נאלץ לפרוש מהמרוץ. הפרישה הזו סימנה את סופו של מאבק האליפות עבורו – עם ארבעה מרוצים עד לסוף העונה, הוא כבר לא יכול להדביק את לואב.
אל המקום החמישי הגיע פטר סולברג, אחרי שקיבל אותו במתנה מפרנסואה דובאל. הבלגי, אשר חזר ל-WRC במדי סטובארט-פורד, התהפך על גגו בסטייג' 14 ונאלץ לפרוש. הוא יחזור ככל הנראה לראלי צרפת, לאחר שיתאושש מגב כואב ולאחר שהנווט שלו יחלים משתי צלעות שבורות בעקבות התאונה.

ומה בהמשך? ראלי יפן יתקיים לקראת אמצע ספטמבר, ואם לואב ישכיל להשיג בו מספר רב של נקודות, הוא עשוי כמעט ולסגור אליפות שביעית ברציפות. קבוצת פורד תאלץ, ככל הנראה, לחכות לשנה הבאה...


דירוג ראלי גרמניה:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:59:38 (25 נק')
2. דני סורדו (סיטרואן) – +51.3 (18 נק')
3. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 2:13.3+ (15 נק')
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 2:33.9+ (12 נק')
5. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 6:47.7+ (10 נק')
6. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 8:46.7+ (8 נק')
7. קימי רייקונן (סיטרואן-ג'וניור) – 8:50.5+ (6 נק')
8. חאליד אל-קאסימי (פורד) – +17:36.5 (4 נק')

דירוג נהגים אחרי 9 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 191 נק'
2. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 133 נק'
3. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 117 נק'
4. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 100 נק'
5. דני סורדו (סיטרואן) – 95 נק'
6. מיקו הירבונן (פורד) – 86 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 56 נק'
8. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 26 נק'
9. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 25 נק'
10. קימי רייקונן (סיטרואן-ג'וניור) – 21 נק'

דירוג קבוצות אחרי 9 מרוצים:
1. סיטרואן – 308 נק'
2. פורד – 222 נק'
3. סיטרואן-ג'וניור – 168 נק'
4. סטובארט-פורד – 118 נק'
5. מונצ'י-פורד – 40 נק'