מיצואוקה הימקו Special Editionמיצואוקה היא סדנה יפנית המתמחה באיפור כבד לתוצרת מקומית מוכרת, הופכת מכוניות יפניות מן השורה ל'קלאסיקות' חסרות בושה; בין היתר בהיצע ואריאציות מבוססות מכוניות סדרתיות נפוצות של לוטוס סופר 7, פורשה 356, מכוניות על עם דלתות מתרוממות או מוטציות שאף אמורות להזכיר רולס רויס או בנטלי. רוב דגמי מיצואוקה מבוססות על מכוניות יפניות סדרתיות, כאשר לעיתים משמשת מכונית אמריקאית כבסיס.

יצירתה האחרונה של הסדנה שהוצגה ב-2007 היא ה'הימיקו' (Himiko), רודסטר בסגנון בריטי קלאסי משנות ה-40' וה-50' המבוססת על מאזדה MX5. למעשה, נראה כי ההשראה העיקרית מגיעה מהמורגן הקלאסיות. על בסיס שלדת הרודסטר הקומפקטית לבית מאזדה נמתח מרכב הארוך בכ-60 ס"מ מהמקור (460 ס"מ כאן), הכולל חופת מנוע הנמשכת לפנים עד לסבכת הכרום ה'קלאסית' ותא מטען ארוך יותר המשתפל הרחק מאחורי הסרן האחורי. זה האחרון הוא בסגנון שהיה מקובל באותן רודסטר ששימשו כהשראה, ויוצר תא מטען גדול ושימושי בהרבה מהפלטפורמה עליה נשענת ההימיקו.

כאמור ההימיקו מיוצרת מזה מספר שנים אך עתה מושקת גרסה חדשה המציעה לראשונה גג ברזנט מתקפל בניגוד ליחידת הגג שהוצעה עד כה, גג קשיח מתקפל חשמלית – כמו במאזדה. היא עונה לשם 'הימקו Special Edition' ומתחת לאותו הגג (או ה'אין גג'...) מוצע 'רטרו שיק' בדמות שימוש נדיב בפלסטיק דמוי עץ, אלומיניום ועור ורשימת הפינוקים כוללת מערכת שמע משובחת מבית Bose.
בשאר המכלולים אנשי הסדנה לא נגעו כך שעדיין מדובר במנוע ארבע-צילינדר המוכר בנפח 2.0 ליטר (160 כ"ס) המעביר את כוחו לגלגלים האחוריים. אם זאת, להבדיל מהגרסה הנמכרת אצלנו, המנוע משודך לתיבה אוטומטית (6 הילוכים).

מיצואוקה מוכרים את דגמיהם בשוק היפני בלבד ומחירה בתרגום למטבע אירופי עומד על כ-42,000 ליש"ט ביפן. ממש לא מעט, בעיקר אם לוקחים בחשבון שאחת ההשראות, המורגן+4 הבסיסית, עולה באנגליה כ-30,000 ליש"ט. אבל, בניגוד לקלאסיקה האנגלית המקורית, לא תיאלצו להמתין לרפליקה היפנית שנתיים מיום ההזמנה.