יונדאי iFlow. רמז לסונטה המסוגננת
יונדאי נכנסת למסלול התנגשות עם פולקסווגן? על פי תוכניותיה לגבי ה-i40/סונטה הבאה, נראה שכן. הסונטה החדשה כבר הוצגה – עבור השוק הקוריאני, האמריקני ועוד, אך לא עבור השוק האירופי, שם תיקרא i40 ותושק ככל הנראה עוד במהלך שנה זו. דיווחים באירופה – בעיקר בעיתונות הרכב הבריטית – טוענים בתוקף שבנוסף ל-i40 סדאן המיועדת תוצע כנראה במהלך שנת 2012 גם גרסת 'סדאן-קופה' עם 4 דלתות של ה-i40 כמתחרה ישירה של פולקסווגן פאסאט CC.
לא הרבה ידוע על הקופה המדוברת, למעט ההערכות שהיא תתבסס על הסדאן (למעשה הסונטה החדשה) ושהיא תוצע עם מגוון מנועי בנזין ודיזל, בהם מנועים קטנים יחסית בנפח 1.6 (בנזין) ו-1.7 ליטר (דיזל) כאשר זו האחרונה תוצע בשתי רמות הספק: 115 ו-140 כ"ס. בהיצע תהיינה גם תיבות הילוכים אוטומטיות – וידניות (אירופה, לא?). העיצוב ישאב השראה ממכונית התצוגה iFlow שהושק במרץ השנה, במסגרת תערוכת ז'נבה.

אבל, המסר החשוב במכונית כזו אינו בכיבוש או כניסה לנישה כזו או אחרת, אלא בהצהרת הכוונות שמאחורי המעשה; עם תחרות ישירה מול פולקסווגן ודומותיה, ממיטב התוצרת האירופאית, ביונדאי מרגישים ככל הנראה בטוחים מספיק למצב עצמם גבוה מתמיד, ועוד לעשות את זה מראש המקפצה, קרי: באירופה מול התוצרת האירופאית. במחיר, כך אותם דיווחים, כבר מצוידת היונדאי העתידית ביתרון משמעותי עם פער המוערך בלמעלה מ-5,000 דולר בהשוואה בין גרסאות דומות. לגבי העיצוב הסופי עוד מוקדם לדעת וכך גם לגבי יתר האיכויות, אבל יש לנו התחושה שמדובר בצעד ראשון בפרק נוסף ומשמעותי במסע של יונדאי למעלה.