סיטרואן C3 פיקאסו
עכשיו זה רשמי. כפי שסיפרנו בחודש שעבר, חברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן, תתחיל בשיווק ה-C3 פיקאסו בחודש אוגוסט הקרוב. המיקרו-וואן שהוצג לפני שנתיים בתערוכת פאריז, מתהדר במרחב פנים מפתיע בגודלו ובתא מטען בנפח שנע בין 385 ל-500 ליטר מבלי לקפל מושבים. הוא מבוסס, כפי שרומז שמו, על פלטפורמת סיטרואן C3 / פיז'ו 207. כיאה למיקרו-וואן, אורכו צנוע למדי, 408 ס"מ, רק 1.5 יותר מפיאט פונטו איוו.
ה-C3 פיקאסו לא הגיע עד עתה עקב היעדר תיבה אוטומטית, אך למרות שזו עדיין לא הוצגה, החליטו לובינסקי להתחיל בשיווק עם תיבה ידנית. זאת, מכיוון שהצליחו להשיג מחירים תחרותיים, והחליטו לנסות ולמכור את הפיקאסו הקטן עם תיבה ידנית.
הדגם החדש ישווק בשתי גרסאות: 1.4 ליטר בנזין (95 כ"ס, 178 קמ"ש מרביים ו-13.8 שניות למאה), או 1.6 טורבו-דיזל (90 כ"ס, 173 קמ"ש, 14.7 שניות). הראשונה תעלה 100,000 שקל (ממש כמו ה-C3 הרגילה), הדיזל תוסיף לחשבון עוד 10,000 שקל.
חברת לובינסקי תנסה לכוון את הרכב גם לתחום הסמי-מסחרי, שם עדיין יש ביקוש לתיבה ידנית והיריב העיקרי הוא סקודה רומסטר. הרכב גם ישמש כתחליף להעדרם של המסחריות הקטנות (ביפר ונמו) של המותגים הצרפתיים. הרכב יגיע עם ארבע כריות אוויר ויצוייד בין היתר גם במראות מתקפלות וחיישני חניה. הפיקאסו יציע גם שמשה קדמית גדולה, בדומה ל-C3 הרגיל.

אגב, בניגוד ל-C3 החדשה לה תיבה אוטומטית שגרתית, ה-C3 פיקאסו יקבל תיבה רובוטית. אלא שזה צפוי רק בעוד כשנה.