גרסת הסטיישן כפולת ההנעה של הסופרב; בקנה: גרסת Scout קרבית יותר כמתחרה לוולוו XC70
סקודה, חטיבת הרכב ה"עממי" של פולקסווגן, עומדת בפני תנופת פיתוח, צמיחה והרחבת היצע הדגמים שלה. עם מכירות עולמיות של קרוב ל-700,000 מכוניות בשנת 2009 ונתח שוק של 3.3% באירופה (כמו יונדאי וקיה גם יחד), השנה הטובה בתולדות החברה צפויה להוביל לתנופת פיתוח נוספת.

ההיצע של סקודה כולל כיום חמישה דגמים עיקריים: סקודה פאביה, סקודה רומסטר, סקודה אוקטביה, סקודה יטי וסקודה סופרב (כולם, אגב, משווקים בישראל). למרות התבססות על טכנולוגיה ופלטפורמות מבית פולקסווגן וקרבה משפחתית הדוקה, מצליחים בסקודה לבדל את דגמיהם מדגמי קונצרן-האם באמצעות פילוסופיית "יותר אוטו בפחות כסף". זה לא פשוט כמו שזה נשמע, אבל זה עובד. למשל סקודה אוקטביה נשענת על פלטפורמת פולקסווגן גולף, והיא דוגמה מוצלחת ל"יותר בפחות" - בעיקר בנתוני המידות. הקו הפרקטי מאפיין רבים מדגמי סקודה כיום, וכך זה יימשך גם בעתיד. כמו למשל, הדלת האחורית הכפולה של הסקודה סופרב, שאין לה מקבילה בין דגמי הקונצרן.

הדגם החשוב ביותר עבור סקודה בעתיד הקרוב יהיה האוקטביה. הנוסחה של המשך ייצור דגמים גם לאחר החלפתם, תמשיך גם בדור הנוכחי (שקודמו עוד משווק לצידו בחו"ל, וירד מפס הייצור רק השנה). האוקטביה הבאה תחליף את שני הדורות, ובנוסף תוצע מכונית חדשה שתמוקם בין הפאביה לאוקטביה כאלטרנטיבה משפחתית זולה. דגם זה יתחרה גם בדור הבא של דצ'יה לוגאן (רנו לוגאן אצלנו). כבסיס תשמש פלטפורמה מוארכת של הפאביה, שעם אורך כולל של כ-450 ס"מ תהיה ארוכה מהרומסטר (421 ס"מ) ומהפאביה סטיישן (424 ס"מ).
אותו דגם ביניים עתידי אמור להיות זול עוד יותר מהאוקטביה טור (Tour, שמה של האוקטביה דור קודם), ובכוונת סקודה להציעו עם חומרים זולים עד כמה שניתן בפנים ושימוש במנועים וותיקים, דוגמת 1.4 ליטר עם 80 כ"ס ו-1.6 ליטר עם 102 כ"ס שפשוט מסרב להיעלם מקונצרן פולקסווגן. היצע הדיזל יכלול שתי גרסאות של מנוע ה-1.6 ליטר המוגדש, עם 90 או 105 כ"ס. גיר רובוטי ומערכת 'עצור וסע' שיוצעו בכל דגמי הקונצרן בשנה הקרובה, ככל הנראה לא יגיעו בשלב זה לדגם המוזל.

פרויקט נוסף על הפרק הוא "הסקודה הקטנה", שתכונה ככל הנראה בשם הלא מקורי סיטי (City). זו למעשה גרסה מוזלת של פולקסווגן אפ (UP). אין כרגע פרטים נוספים, למעט הערכה כי תחילת השיווק מתוכננת לראשית שנת 2012.

גם תחום השטח עומד לקבל דחיפה בסקודה, עם גרסאות פנאי למגוון דגמים. חלקן ייקראו סקאוט (Scout), בדומה לגרסאות ה"שטח" לדגמי סקודה הקיימים. הראשונה צפויה להיות על בסיס הסופרב סטיישן, כמתחרה מוזלת של וולוו XC70, וכמילוי מקום זמני להיעדר רכב פנאי של ממש בהיצע סקודה. כמו יתר דגמי הסקאוט, גם המבוסס על הסופרב, מדובר בעיקר בעדכונים קוסמטיים. עוד חדש לשטח: גרסה מוארכת לסקודה יטי, עם תוספת של כ-30 ס"מ לאורך הכללי ושורת מושבים שלישית. ועוד בענייני שבעה מושבים, מתוכננת גרסת סקודה לפולקסווגן טוראן, אך כאן מדובר עדיין ברעיון הנמצא בחיתוליו, בעיקר בשל הקושי להוזיל את עלויות הייצור כך שיתאימו לתמחור של סקודה.

ולסיום הפתעה: סדוקה מתכננת גרסת קבריולה לפאביה. מדובר על תוכניות לטווח הרחוק יותר, שכן זו תתבסס על אודי A1 קבריולה, אם תוצג. בסקודה מעריכים כי מדובר בעיקר במקדם תדמית ולא בלהיט מכירות, למרות שהמחיר צפוי להיות אטרקטיבי.