מאזדה 3. אז אולי ניסאן טידה עדיפה?
אני מוחה. מוחה בכל תוקף. אני לא מוכן בשום פנים ואופן לשנוא את מאזדה 3.
לאחרונה הפכתי עד לתופעה מכוערת ביותר בחברה הישראלית. אחת המשפחתיות הקומפקטיות האיכותיות והטובות בישראל, לבטח היפה שבהן, לבטח ולבטח המהנה לנהיגה שבהן, בטוח במאת האחוזים שהאמינה שבהן, הפכה לשנואה אך ורק בגלל שהיא נפוצה כל כך.
לא מזמן עמיתה לעבודה, רואת חשבון כמוני, עזבה את מקום עבודתנו המשותף לטובת מקום אחר בו קיבלה פיג'ו 307 "חדישה" (לדבריה) לעומת מאזדה 3 "כמו של כולם" שהיתה לה קודם במקום עבודתנו המשותף, ושאלה את דעתי על כך. אמרתי לה שמסתבר שהיא מבינה במכוניות עוד פחות ממה שהיא מבינה בראיית חשבון, שמזל גדול שהיא עברה מקום עבודה ושאני אשמח שלא להישאר איתה בקשר.
לפני כחצי שנה, מכר אחר שלי, בסיטואציה דומה, "שידרג" את מאזדה 3 שלו למיצובישי לאנסר "חדישה" (אנחנו מדברים כמובן על הדגם הקודם והוותיק). כמובן שעד לפני אותו אירוע עוד הייתי מכנה אותו חבר שלי, אבל אינני אוהב לכנות טיפשים "חברים". וכשם שהוא "שידרג" את האוטו כך אני "שדרגתי" אותו מחבר למכר.
מאזדה 3, שנאת חינם (טור אישי)
צילום: מנהל
אנשים, תגידו לי, אתם יצאתם מדעתכם? הזום-זום היחיד שתשמע נהגת הפיג'ו יהיה מכיוון הפלסטיקים בדשבורד (ומזה יהיה לה בשפע). ולאנסר... הסיבה היחידה שהשם הזה לא מעורר בי אפקט הקאה מיידי, זה שאיכשהו הוא מעלה בי קונוטציות לגרסאות האיוו המחרמנות למיניהן. אבל לכל לאנסר סתמית ומשעממת (או בקיצור שאיננה איוו), בדיוק כמו לאימפרזה 1.5 ל' הנעה קדמית, אין זכות קיום - הן מביישות את משפחותיהן.
השיא מבחינתי היה כשחבר ששנים היה מנוי ל"אוטו" ותמיד הצהיר כי הינו חובב רכב ונהיגה, התלבט בין מספר כלי רכב מקבוצה 2 אותם התעתד לקבל ממקום עבודתו ובחר, אבוי לבושה, ניסאן טידה – המשפחתית המכוערת ביותר ביקום. לשאלתי למה הוא עשה מעשה אידיוטי שכזה, הרי הוא קורא לעצמו חובב הגה, ענה לי אותו פוץ כי בחן כמעט את כל המכוניות בקטגוריה, ואכן מאזדה 3 היא המהנה ביותר לנהיגה, אכן היא גם אחת המאובזרות ביותר ברמת הגימור הבסיסית (6 כריות אויר, הגה ומושב נהג מתכווננים לכל הכיוונים, בקרת אקלים דיגיטלית, רדיו דיסק מובנה קורא MP3, תפעול ידני מלא ואמיתי לתיבת ההילוכים), אכן היא בעלת תא הנוסעים הנאה ביותר עם תחושה ספורטיבית מובהקת, ואכן העיצוב החיצוני שלה ספורטיבי יחודי ומושך, אבל היי... לכולם יש כזאת. ניסאן טידה לעומתה, פחות נפוצה והיא גם קצת נוחה יותר.
נראה את אותו פוץ עונה: כן הבחורה הזאת באמת הכי יפה, הכי סקסית וחושנית, והיא גם יודעת לעשות לי דברים שיגרמו לעיניים שלי לצאת מהחורים שלהן, אבל היי... לכולם יש נשים יפות, ומכוערת תופת כמו שלי אין לאף אחד, וחוץ מזה היא גם עושה גפילטע פיש קצת יותר טעים. נותרתי בשוק טוטאלי.
חברים, מאזדה 3 היא מכונית נהדרת, היא מאובזרת ביותר כבר בגרסת הליסינג שלה (אקטיב), היא מרווחת ונוחה בצורה סבירה מאד, אמינותה טוטאלית ומוחלטת, ביצועיה בגרסת ה-1.6 ליטר סבירים פלוס, ועדיפים על רוב בנות קבוצתה (כולל כמה מאלו שמתהדרות בנתוני הספק החזקים בקטגוריה), והתנהגותה פשוט מענגת – וזה הולך ומתגבר ככל שאתם צוברים איתה ותק – ההגה המהיר והמתקשר, שילוב המנוע-גיר המוצלח, האחיזה הגבוהה, הפידבק מהשלדה. המכונית הזאת זורמת בין פניות באופן שבו אף אחת ממתחרותיה לעולם לא תבין על מה היא לעזאזל מדברת. וכשלכל זה (במקרה של רובנו משתמשי הליסינג) מחובר גם דלקן – אני פשוט לא מבין איך מוכרי המתחרות עוד לא סגרו את הבאסטות מזמן.
מאזדה 3, כמו כל יפהפייה טיפוסית, איננה יכולה להיות מושלמת – פתח תא המטען שלה קצת צר ומקשה מעט על הכנסת עגלתה של בתי הפעוטה והאהובה – אבל זהו, באמת שלא מצאתי עוד חסרונות. כמובן שהייתי תמיד שמח לו ה-3 שלי היתה בגרסת הספיריט 2.0 ליטר המציעה כמעט 50% יותר כוח, אבל היי... כל כך הרבה יתרונות.
מאזדה 3, שנאת חינם (טור אישי)
צילום: מנהל
לסיכום, מאזדה 3, אני אוהב אותך. גם אם אינך מושלמת, ואת לא צעירה עוד והגעת קרוב לסוף הקדנציה שלך ומחליפתך עומדת לדפוק הופעה בכל רגע (טור ישן, אמרנו?), את עדיין יפה מכל חברותיך (כולל הצעירות שבהן), הרבה יותר כיף איתך ואת יודעת לעשות לי את זה כפי שאף אחת מהן לעולם לא תדע. מאזדה 3, את לא ברירת מחדל, את ברירה של הלב.
לפני זמן לא רב, ראיתי בערוץ אגו פרק של טופ-גיר בו בחן ג'רמי קלארקסון את פורשה קאיין וציין שהרואה חשבון או המהנדס הממוצע שירכשו את הקאיין, סביר כי לא יבדקו לעולם את יכולת השטח שלו. עבדכם הנאמן, רואה חשבון במקצועי, הרמתי טלפון מיידי לאבי היקר, מהנדס במקצועו, ושאלתי אותו כיצד זה יתכן שאיננו נוהגים בפורשה קאיין כפי שג'רמי, עיתונאי הרכב המוביל בעולם, אמר?
המילים הבאות פשוט נפלטו לנו מהפה סימולטאנית... לעזאזל מאזדה 3 הזאת.
הנרי בן אריה הכותב הינו קורא ותיק של 'אוטו' ובעל אפקט בעלות חזק במיוחד