אינפיניטי FX: חוות דעת מקוצרתברומא תתנהג כמו רומאי ובאירופה תנהג כמו... אירופאי. זו בעצם הסיבה להצגת גרסת הדיזל החדשה של אינפיניטי FX. חטיבת היוקרה של ניסאן החלה את החדירה לשוק האירופאי ללא לוגם סולר, אבל ידעה שככה לא ניתן יהיה להתקדם בכמויות. עד כמה חשוב מנוע הדיזל? באינפיניטי מעריכים ש-80% מדגמי ה-FX שימכרו באירופה יהיו עם המנוע הזה. לכן אין פלא שהם מתכוונים לשדך אותו בהקדם גם ל-EX ול-M החדשה.

לפיתוח המנוע החדש, שישמש בעיקר את אינפיניטי, קונצרן רנו-ניסאן נעזר בחברה הנדסית גרמנית בשם FEV, שמתמחה בתחום. זאת, כדי לשפר את הבסיס ולהגיע לתוצאות טובות יותר עם המגדש בעל הגיאומטריה המשתנה.

המראה
מנוע הדיזל הראשון בהיסטוריה של אינפיניטי מונח ראשית ב-FX, מכונית הדגל והרכב המזוהה ביותר של המותג. זה כמובן לא מקרי: גם באירופה זה הרכב הנמכר ביותר של אינפיניטי ובפער גדול (55% מכלל המכירות). אם אינכם מצויים בשילובי הגוונים וצורת החישוקים ב-FX, תתקשו לזהות את הגרסה החדשה. היא זהה ללוגמת הבנזין והסיכוי היחיד שלכם להכירה הוא באמצעות כיתוב FX30D שמודבק מאחור. אלו בעצם חדשות טובות, שכן גם שנתיים לאחר הצגתו ה-FX עדיין נראה נהדר, ושומר על המראה הכל כך ייחודי.
אינפיניטי FX דיזל: השקה
צילום: מנהל
גם בתא הנוסעים אין ממש חדש, למעט מד סל"ד "דיזלי" ומערכת חדשה למניעת סטייה מנתיב, שאינפינטי ניצלו את ההזדמנות והשיקו יחד עם המנוע החדש. ייחוד המערכת (שתוצע בכל הגרסאות), ביכולת להחזיר את הרכב לנתיב הנכון באמצעות בלימה עדינה בצד המנוגד לסטייה. ספק אם תחושו בכך, אבל זה עובד. עם זאת, רוב הזמן המערכת משמשת תחליף למוזיקה אלקטרונית - כלומר עושה "חור בראש" עם שלל צפצופים. אז אני ממהר לנתק אותה, אבל מיקום המתג הנמוך גורם לי לבטל דווקא את בקרת היציבות. ובמילים אחרות: אפשר היה לחשוב על מיקום טוב יותר.

מתניעים
חתן השמחה הוא מנוע ה-3.0 ליטר טורבו-דיזל החדש, שמייצר 238 כ"ס ו-56.1 קג"מ ב-1,750 סל"ד. השאיפה של אינפינטי, כך אנשי המותג, הייתה ליצור יחידת כוח שקטה עם צליל ואופי פעולה שמזכירים מנוע בנזין ספורטיבי.
מגע קל בלחצן ההתנעה, וה-FX ניעור לחיים ללא הטרטור האופייני למנועי דיזל קרים. השקט נשמר גם בעמידה או בזחילה בפרברי ברצלונה. ניתן לחוש שהכוח המובטח (המומנט גדול מזה של ה-FX50) אכן שם, והנהיגה הופכת רגועה ונינוחה. אבל אינפיניטי הרי גאה באופי הספורטיבי, אז אנחנו לוחצים על המצערת. וזה מגלה שהמנוע הזה בפירוש רועש תחת עומס. הצליל אמנם לא בעייתי ומזכיר במשהו מנועי בנזין, אבל לטעמנו הוא רועש יותר ממנועי הדיזל המצוינים של מרצדס וב.מ.וו, ומרגיש לעיתים מתאמץ מדי.
על הנייר הביצועים טובים\ אם כי נחותים מבגרסת ה-3.7 ליטר בנזין. ה-FX דיזל מאיץ למאה ב-8.3 שניות, ולמהירות המרבית של 212 קמ"ש (לעומת 6.8 שניות ו-233 קמ"ש). ובמציאות? בזכות המומנט הזמין, לא חסר כוח בתנאי יומיום. יש השהיה קלה בתחילה, אבל המנוע מוכן לטפס לסל"ד גבוה, כפי שהבטיחו אנשי אינפיניטי. מה שחסר זה העוקץ שיש למנוע הבנזין. החדות, והתגובות החיות והמהירות יותר של המנוע והתיבה (שמותנה משמעותית כדי להתמודד עם המומנט).

על כבישי ספרד האוחזים המנוע הזה לא מסוגל לאתגר את בקרת היציבות, מה שאומר שלקבל הידוק קו באמצעות הרפיה מהמצערת זו לא פעולה קלה כמו בגרסת הבנזין. ועדיין, למרות המסה הגדולה יותר מלפנים והמידות הכלליות, מדובר ברכב עם התנהגות כביש מרשימה ביותר.
אינפיניטי FX דיזל: השקה
צילום: מנהל
ההישג החשוב של אינפינטי הוא הכניסה המכובדת למועדון הדיזל באירופה. עבור השוק המקומי מדובר בצעד פחות מהותי, שכן רוב הלקוחות בקטגוריה מעדיפים בנזין. ובמקרה הזה נראה שיש להם סיבה טובה לכך. הדיזל כצפוי חסכוני יותר, אבל פחות מושך מהבנזין וגם יקר יותר. עוד על רכב הדיזל הראשון בהיסטוריה של אינפיניטי תוכלו לקרוא במגזין אוטו הקרוב.