מדי יום אנו מקבלים עשרות רבות של שיחות טלפון מאנשים המבקשים להיעזר בשרותיי הייעוץ שלנו. בשיחות אלה נשאלים היועצים של אוטו כמעט על כל דבר שזז – חדש או ישן – אולם בכל זאת ניתן לזהות מגמות שונות בקרב הציבור הישראלי.

ראשית נאמר שהצרכן הישראלי ערני מאוד למסעות הפרסום השונים של יבואני הרכב ומושפע מהן רבות. כל עליית קמפיין פרסומי מלווה כמעט באופן מיידי במתקשרים שנחשפו לפרסום ומעוניינים לדעת את טיבה של המכונית המפרסמות. בין הקמפיינים הבולטים שעלו בתקופה האחרונה וזכו לתשומת לב רבה ניתן למנות את מסע הפרסום של סקודה שגרם להתעניינות רבה בדגמי החברה ובמיוחד בפאביה וביטי. סקודה יטי בפרט עורר עניין רב בשל מחירו התחרותי ונתוניו הטכניים החריגים – מנוע בנפח 1.2 ליטר בלבד. באופן כללי ניתן לומר שהקהל הישראלי קיבל בפתיחות רבה את מנועי ה-TSI של קבוצת פולקסווגן הרחוקים מקונצנזוס האלף-שש-מאות-אוטומטי. בקרב הז'אנר בלטו שאלות רבות על פולקסווגן פולו החדשה, סקודה פאביה מתוחת הפנים, סקודה אוקטביה וכמובן היטי.

סוגיה מעניינת נוספת היא הכוח העצום של מועדוני הצרכנות ובמיוחד 'מועדון חבר'. לפני זמן קצר הוצגו מחירי מבצע של דגמי פיג'ו סיטרואן לחברי המועדון ובאופן מיידי הגיעו מטר שאלות סקרניות על הדגמים שבמצע ובמיוחד על פיג'ו 107, פיג'ו 207 וגם סיטרואן C3 החדשה, שעיצובה החיצוני והפנימי זכה להערכה רבה בקרב רבים מהמתקשרים.

עוד דגם שהתבלט לאחרונה בייעוצים הוא יונדאי ix35. מסע הפרסום האפקטיבי של יונדאי והצמא של נאמני המותג ושוחרי רכבי השטח הרכים למחליף עדכני לטוסון המזדקן הביא עימו נחשול ענק של מתקשרים. רבים מהמתקשרים מתלבטים כצפוי בינו לבין להיט מכירות אחר שמעודכן בימים אלה, ניסאן קשקאי.

ואי אפשר שלא להזכיר את טויוטה קורולה "החדשה", שאינה אלא הגברת המוכרת שקיבלה עדכון קליל מאוד ואיבדה באופן סופי את חטוטרת התיבה הרובוטית. שיבתו של המפרט הטכני למחזות המוכרים הביאו עימו מתעניינים רבים בדגם המחודש, למרות שבמקרה זה יש לציין שרבים מהמתקשרים אכן שמו לב שלא מדובר במהפכה של ממש.