המגרש באשדוד, בימים יפים יותר (כיום נותר שם רק האספלט). השלט מקבל כיום קונוטציה אחרת...יום שישי, שעת בוקר מוקדמת. לאחר שבוטל לנו אימון במסלול בכוכב יאיר (האחראית לביטול: משטרת ישראל), וללא אופציה אחרת, שמנו פעמינו אל המגרש באשדוד. הגענו, כמה נהגי מאזדה מיאטה, והתחלנו במלאכת החלפת הצמיגים. במקום כבר היו מספר חברים בעלי פורד סיירה שהתאמנו גם הם, אבל כולנו נאלצנו להפסיק הכל רבע שעה מאוחר יותר, עם הגעתם של האנשים במדים.
מספר רב למדי של אופנוענים משטרתיים, מלווים בכמה ניידות, הגיעו אל המתחם והחלו באיומים: "אתם נמצאים בשטח פרטי, צאו מכאן מיד או שנקרא לבוחן משטרתי". ריבוי הכוחות והבוחן שאכן הגיע מהר מאוד הבהירו לנו היטב שמשהו כאן מסריח – נשמה טובה כנראה סיפרה לשוטרים שאנחנו מקיימים שם "מירוץ מכוניות" ושכדאי שימהרו להפסיק את האירוע המסוכן.
תשאלו, מדוע יש צורך בכמות כה גדולה של אופנועים משטרתיים? לא בכדי לעצור את עברייני התנועה המופרעים, חס וחלילה, אלא פשוט מכיוון שגם השוטרים רוצים להתאמן...
כן, הבנתם נכון. אנשי משטרת ישראל הגיעו למתחם הנטוש באשדוד בכדי לבצע שם אימון רכיבה מתקדמת. הם באו מצוידים בקונוסים והכינו מסלול אימונים ייעודי, בדיוק כפי שאנחנו התעתדנו לעשות. ההבדל הוא, שבביריונות גמורה הם סילקו אותנו מהמקום – לא לפני שדאגו לרשום את פרטינו ולבדוק את רכבינו במאגר המשטרתי, כמובן.
להתווכח? להתלונן? מול מי בדיוק? תלונה אחת מפי אחד מאיתנו, והחברים בכחול היו מחפשים מתחת לאדמה דרך להורידו מהכביש או לקנסו בצורה זו או אחרת.
וזה לא הכל. ראשית הטענה כי מדובר בשטח פרטי מעט מצחיקה. מדובר במתחם שפעם שימש להדרכת נהיגה וכיום הוא נטוש. אינני יודע האם מדובר בשטח פרטי או לא, אבל גם אם כן, בעליו החוקיים נתן לשוטרים רשות להתאמן בו בדיוק כשם שהוא נתן לנו...
שנית, המהירות בה הגיע דיווח על האירוע לחדשות אתר "וואלה!" מלמדת כי לא ביד המקרה מדובר. השוטרים פשוט הזדרזו לדווח בגאווה על המבצע האיכותי, ולי נותר רק לתהות מי אחראי לכותרת המפוצצת "מירוץ מכוניות באשדוד הופסק על ידי המשטרה" – האם זהו הכתב שחיפש כותרות, או המשטרה, שחיה בסרט של ג'יימס בונד?
למען הסר ספק, האימון שתוכנן הוא מירוץ מכוניות בערך כמו שמשחק הכדורגל של ילדי השכונה שלי הוא נגד נבחרת ארגנטינה במונדיאל. מה שתכננו לבצע במגרש הוא "מירוץ לא חוקי" בדיוק כפי שהאימון של השוטרים שלקחו מאיתנו בכוח את המגרש הוא "מירוץ לא חוקי". רק שאצלם הוא בחסות החוק... ועוד בניגוד לנכתב בידיעה, זהו לא מגרש המשמש ללימודי נהיגה (אלא מגרש לשעבר) וכן לא הורדו שתי מכוניות מהכביש (רק אחת, בגלל צמיג אחורי שחוק ששימש כמובן לאימונים).

מה נותר עוד לומר? רק להזכיר שספורט מוטורי הוא פעילות שכיחה במרבית מדינות העולם, אך כידוע – לא אצלנו. במדינתנו הקטנה וההיסטרית כל העוסק במלאכה הינו עבריין בפוטנציה. כל עוד תמשיך המשטרה לפמפם לציבור על "מירוצי מכוניות" כאלו ואחרים, וכל עוד השוטרים יתייחסו אלינו, חובבי הספורט המוטורי, כאל עבריינים – שום דבר לא ישתנה.גם לא עם חוק ספורט מוטורי כזה או אחר...