שלמה Sixt היא החברה הראשונה בישראל שמקבלת ממשרד התחבורה אישור ליבוא מקביל של רכב. כך מודיע היום משרדה התחבורה. האישור ניתן לחברה לאחר שעמדה בכל התנאים המקדמיים הנדרשים ומאפשר לה לפנות לסוכן מורשה ליבוא כלי רכב פרטיים עד 8 מושבים.

מנכ"ל שלמה החזקות, ניר גלילי מסר כי האישור שניתן על ידי משרד התחבורה מאפשר לקבוצה להיכנס לתחום היבוא המקביל וכי צעד זה מהווה המשך טבעי בהתפתחות העסקית של הקבוצה. "הקמת שלמה חברה לביטוח וחברת הליסינג הפרטי – שלמה כאל, הם חלק ממדיניות זאת" אמר גללי. "כניסתה של החברה לתחום היבוא המקביל מהווה מנוע צמיחה נוסף, בעל פוטנציאל עצום הן להתפתחות העסקית של החברה והן לרווחיותה". לדברי גלילי, ברשותם כל התשתיות, המתקנים, והתנאים המקדמיים הדרושים כדי להעניק שירותים לכלי רכב חדשים.

כבר תקופה ארוכה שקבוצת שלמה, אשר בבעלות איש העסקים שלמה שמלצר, מכינה את עצמה לאישור העקרוני שזה עתה קיבלה. לקבוצה מרכז לוגיסטי חדש בניר-צבי שנבנה בהשקעה של 100 מיליון שקל (ללא הקרקע) ומשתרע על פני למעלה מ-60 דונם, רשת מוסכים ושרותי דרך, חברות ליסינג והשכרה בארץ וגם ברומניה, חברת ביטוח וחברת הובלה. אבל אולי מעל הכל, קבוצת שלמה נחשבת לחברת הליסינג הגדולה ביותר במדינה עם צי פעיל של למעלה מ-70,000 כלי רכב.

בינתיים הקבוצה לא מסרה איזה מותג רכב ברצונה לייבא, אולם יש לזכור כי שמלצר פועל כדילר של מספר מותגים כמו סוזוקי, הונדה וצ'רי בשווקים שונים באירופה. על כן ההערכה בענף הרכב ששלמה תתמקד בפלח השוק העממי ולא בשוק היוקרה.

אגב, שלמה Sixt אינה הקבוצה היחידה המבקשת לפעול כיבואנית מקבילה. לדברי השר כץ, בימים אלה מתנהלים מגעים מתקדמים עם מספר גופים נוספים המבקשים לקבל אישור יבואן מקביל.