טויוטה פריוס אלפאעל בסיס טויוטה פריוס מהדור האחרון יוצע כבר בתחילת שנת 2011 מיניוואן היברידי חדש – תחילה ביפן ומאוחר יותר בשאר העולם. עיקר השינויים בפלטפורמה מתייחסים להארכת בסיס הגלגלים ב-2 ס"מ ביחס לדור השלישי והאחרון של הפריוס וגידול משמעותי יתר באורך הכללי של 30 ס"מ.

למרות שכבר ב-2007 קיבלנו רמז למיניוואן היברידי מכיוון טויוטה, עם הקונספט הייבריד X, המיניוואן המיועד על בסיס הפריוס ייראה ארצי יותר ופחות עתידני; העיצוב יישען במידה רבה על עיצוב הטויוטה פריוס המוכרת עם שינויים מתבקשים כמו הגבהה והארכה לטובת תוספת של שורת מושבים; הפריוס אלפא תוצע עם 7 מקומות ישיבה כאשר הצמד הנוסף מאחור יספיק ככל הנראה לשני ילדים או מבוגרים צנומים במיוחד.
בשלב מאוחר יותר תוצע גרסה עם חמישה מקומות ישיבה כאשר המקום הנוסף ינוצל להכלת מערכת היברידית (סוללות) מתקדמת יותר המשלבת בין מנוע בנזין למצברי ניקל-מטאל-היידריד. לטענת טויוטה אלה אפקטיביים ויעילים יותר עם יעד צליחה של לא פחות מ-30 ק"מ על כל ליטר בנזין. נושא הביצועים לא פורסם למעט נתון ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש שיעמוד על 12 שניות.

טויוטה פריוס אלפא תושק רשמית ככל הנראה בז'נבה במרץ 2011 למרות שייתכן שההשקה לשאר העולם תיערך כחודש מאוחר יותר, במסגרת תערוכת ניו-יורק, שכן השוק החשוב והעיקרי לדגם זה יהיה ללא ספק השוק האמריקאי.