לקסוס RX: מקום ראשון למותג ולדגם
מותג היוקרה לקסוס דורג כמיטב המסורת במקום הראשון בסקר שביעות רצון שערכה חברת מחקרי דעת הקהל J.D. Power בבריטניה. הסקר מדרג דגמי מכוניות על פי 67 סעיפים שונים, המחולקים לארבעה תחומים עיקריים: 37% מהציון נקבעים לפי הקריטריונים הרגילים של נוחות, תכונות דינמיות, ביצועים, אבזור וכן הלאה; 24% מוקדשים לסעיפי איכות ואמינות; 22% מהציון נקבעים לפי עלויות אחזקה (כולל דלק, ביטוח, טיפולים ותיקונים) וה-17% הנותרים – לפי שביעות רצון מהשירות. הסקר כלל 17,000 בעלי מכוניות, אחרי שנתיים של בעלות.
לקסוס, כאמור, דורגה ראשונה, וזו השנה העשירית ברציפות שהיא עושה זאת. דגם ה-RX של לקסוס גם קיבל את הציון הגבוה ביותר לדגם יחיד. אחרי לקסוס הגיעו הונדה, יגואר, מרצדס וטויוטה. סקודה, מותג מוערך ביותר אצל הבריטים, היתה הראשונה בין מותגי קונצרן פולקסווגן כאשר דורגה שישית, אבל גם המותגים הגרמניים של הקבוצה השיגו מקומות גבוהים ודירוג מעל הממוצע של הסקר – אודי במקום תשיעי, פולקסווגן במקום 11 (מ-27 מותגים שדורגו). סיאט, לעומת זאת, הסתפקה במקום 20 וציון מתחת לממוצע הכללי. מותגי קבוצת ב.מ.וו דורגו 7 (ב.מ.וו) ו-8 (מיני). במקומות לא מחמיאים נמצא גם את המותגים הפופולריים בבריטניה, פורד (מקום 21) ושלוחת אופל המקומית ווקסהול (23), וכן את כל שלושת מותגי צרפת – סיטרואן (18), רנו (22) ופיג'ו (24). גם כל המותגים שמקורם בקוריאה קיבלו ציונים מתחת לממוצע , יונדאי וקיה במקומות 17 ו-19 בהתאמה ואילו שברולט – במקום האחרון מכולם.
סוזוקי (מקום 25) הוא המותג היפני היחיד שזכה לציון מתחת לממוצע, ולעומת זאת אפשר לראות כהפתעה מסויימת את המיקום הגבוה יחסית של סאאב (מקום 16) ולנד רובר (14).
בדירוג דגמים בודדים בקטגוריות השונות רשמו טויוטה, לקסוס והונדה שני נצחונות כל אחד. טויוטה זכתה עם האייגו במקום הראשון בקטגוריית מכוניות עירוניות ועם היאריס – במשותף עם הונדה ג'אז – בבכרוה בקטגוריית סופרמיני. הונדה הוסיפה זכיה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות עם האקורד, ואילו לקסוס זכתה בבכורה בקטגוריית רכבי פנאי עם ה-RX המוזכר לעיל, ועם ה-IS בקטגוריית "מנהלים קומפקטיות". מנצחי קטגוריה נוספים הם קיה סיד בקטגוריית המשפחתיות, יגואר XF בקטגוריית מנהלים/יוקרה, מאזדה MX-5 הנצחית בקטגוריית מכוניות ספורט, ומרצדס B-קלאס בקטגוריית מיניוואנים.